FANDOM

"Taaak... Przeznaczenie... Jak widać moim jest być kolejnym Toa, ryzykującym własne życie, dla innych, nic nieznaczących dla mnie samego istot. Smutne, czyż nie?"

- Akanua
Akanua
Toa
Akanua 5
Imię Akanua
Maska Miru
Broń Korzenny Miecz
Żywioł Ziemia
Organizacja Toa Naotu
Praca\Zadania Ochrona mieszkańców Archipelagu Naotu
Status Żywy
Miejsce pobytu Nieznane

Akanua to Toa Ziemi pochodzący z Archipelagu Naotu.

BiografiaEdytuj

MatoraninEdytuj

Akanua był jednym z pierwszych osadników przybyłych z południowych wysp na wyspy Archipelagu Naotu. Razem z resztą przybyszów, należących do plemienia Ziemi, założył niewielką osadę na jednej z większych wysp w Archipelagu. Jako Matoranin zajmował się wyrabianiem różnych przedmiotów z gliny: od prostych naczyń, po ozdobne figurki i rzeźby. Akanua zaprzyjaźnił się z miejscowym Makutą - Zrekranem. W wolnych chwilach odwiedzał go i spędzał czas na rozmowach o mieszkańcach wyspy, życiu, czy swojej religii.

ToaEdytuj

PoczątkiEdytuj

Życie Akanua było dosyć spokojne. Spokojne do czasu zabójstwa Zrekrana. Matoranin mocno przeżył jego śmierć, praktycznie załamał się i zamknął w sobie. Nigdy nie był już tą samą ciepłą i życzliwą osobą, co dawniej. Niedługo po tym, stało się też to, czego Akanua w życiu by nie podejrzewał, że się wydarzy. Turaga Takra podarował mu Kamień Toa, wkrótce przed swoim zniknięciem. Matoranin dzięki mocy kamienia przemienił się w Toa, którego zadaniem stała się ochrona mieszkańców wysp. Razem z innymi Matoranami przemienionymi w Toa stworzył drużynę Toa Naotu. Akanua poważnie potraktował swój obowiązek, spędzając dzień i noc na ćwiczeniach mających pomóc mu okiełznać swoją nową moc. Ciężko trenował też nad swoją kondycją fizyczną i umiejętnościami bojowymi. Sporo doświadczenia zdobył walcząc z licznymi Rahi, które zaraził głodem Kanohi tajemniczy przybysz. Przez niego Rahi stały się agresywne i zaczęły napadać wioski. Akanua z wielkim poświęceniem i zaangażowaniem chronił Matoran oraz Turaga.

PONIŻSZY AKAPIT ZAWIERA SPOILERY, KTÓRE MOGĄ ZNIECHĘCIĆ DO DALSZEGO POZNAWANIA FABUŁY

Walka z AtarunemEdytuj

W końcu Toa udało się odkryć, kto jest odpowiedzialny za wszystkie katastrofy na wyspach. Był to Atarun, pragnący za wszelką cenę podporządkować sobie inne istoty. Wojownicy żywiołów opanowali swoje moce oraz podszkolili się w sztukach walki na tyle, by w końcu stawić czoła przeciwnikowi. Podczas walki w kryjówce Ataruna, Toa stoczyli wyczerpujący bój z nim oraz jego Rahi. Najwaleczniej spośród Toa walczył Akanua, który jednak został pochwycony przez Ataruna. Szaleniec siłą zdarł mu maskę i zastąpił ją zainfekowaną Kanohi. Akanua zwrócił się wtedy przeciwko swoim braciom i siostrze, walcząc z nimi równie zapalczywie, co jeszcze chwilę temu z Atarunem. Zabił Toa Powietrza, lecz został zamrożony przez Kraena - Toa Lodu. Czwórce Toa ostatecznie udało się zabić Ataruna. Następnie rozmrozili Akanuę, myśląc, że po zabiciu przeciwnika, lecz mocno się zawiedli. Toa Ziemi, co prawda, nie chciał ich już zabić, jednak odwrócił się od nich i po kilku dniach opuścił Archipelag Naotu.

Cechy i zdolnościEdytuj

Niegdyś Akanua był miłym i życzliwym dla innych Matoraninem. Uwielbiał swoją pracę - rzeźbienie w glinie. Jego najlepszym przyjacielem był Makuta Zrekran, z którym chętnie spędzał czas. Po jego śmierci Matoranin przeżył istną traumę. Chodził wiecznie przygnębiony, był oschły dla innych. Nadal jednak wyróżniał się wśród innych swoją pracowitością i wytrwałością.

Gdy został Toa, Akanua postanowił pomścić swojego przyjaciela, zabijając sprawcę zamieszania na wyspach. Od dawna podejrzewał, że to osoba odpowiedzialna za szaleństwo Rahi jest winna zabicia Zrekrana. Akanua, jako typowy samouk, sam nauczył się kontrolować swoje moce, jakie zapewnia mu żywioł Ziemi. Sam też opanował kilka rodzajów sztuk walki, chociaż obecnie preferuje sobie zarówno najbardziej brutalny, jak i finezyjny styl. Jako Toa tęsknił jednak za swoim dawnym życiem.

Po tym, jak Atarun zainfekował go jedną ze swoich Kanohi, Akanua stał się nieczuły i bezwzględny. Obecnie nie obchodzi go niczyje życie, nawet własne. Jedynym celem jego życia, jest po prostu żyć, zatruwając przy tym życie każdego, kogo napotka. Lubuje się w powolnym zabijaniu innych istot, patrząc, jak cierpią. To jedyna "rozrywka", z jakiej obecnie Akanua czerpie radość.

Broń i narzędziaEdytuj

Akanua korzysta z równie ostrego, co ciężkiego Miecza Korzennego. Stworzony jest z litej skały wzmocnionej skamieniałymi łodygami roślin. Chodź materiały, które się na niego składają wyglądają niepozornie, to razem tworzą broń czyniącą Akanui wręcz nie do powstrzymania.

GaleriaEdytuj

ThemeEdytuj

AutorEdytuj

Ł.owca1 (dyskusja)

UwagiEdytuj

  • Jeżeli ktoś chce wykorzystać tą postać w jakimkolwiek celu, musi się najpierw skontaktować z jej autorem, aby uzyskać pozwolenie na jej użycie.