FANDOM

Archipelag Półksiężyca

Archipelag Legenda 5 - skończone

Lokacja
Nazwa Sedin
Typ Archipelag
Położenie Na wschód od Północnego Kontynentu
Mieszkańcy Matoranie, Toa, Turaga, Siewcy Strachu, Rahi, Inni
Przybliżona populacja Około 3 000 osób
Status Istnieje

Archipelag Półksiężyca to archipelag licznych, w dużej części nie poznanych wysp i wysepek.

HistoriaEdytuj

PoczątkiEdytuj

Najdawniejsze czasy Archipelagu Półksiężyca są bardzo tajemnicza. Każdy mieszkaniec archipelagu, i każda istota spoza niego pamięta, że on był od zawsze, ale nikt nie jest w stanie określić, co się działo na nim w dalekiej przeszłości- zapytani o to zazwyczaj zmieniają temat.

Wielki KataklizmEdytuj

"Im większy jesteś, tym mocniej upadniesz"- ta fraza bardzo dobrze oddaje zdarzenia towarzyszące Wielkiemu Kataklizmowi. Lokacje jak Metru Nui, czy Kontynent Żywiołów, które były wysoko rozwinięte i zaawansowane technicznie podczas kataklizmu ucierpiały bardzo poważnie. Rzecz ma się nieco inaczej w przypadku Archipelagu Półksiężyca. Katastrofy w tym miejscu nie miały wiele do zrobienia. Huragany wprawdzie pozbawiły wysp niejednego lasu, a trzęsienia zburzyły chaty Matoran, ale na tym zniszczenia w zasadzie się kończą. Lądy rozstąpiły się w przypadku jedynie najmniejszych wysepek, niezamieszkałych.

Kiedy kataklizmy ustąpiły, Matoranie wprawdzie mieli co naprawiać, ale uporali się z tym szybciej, niż w większości innych lokacji- postawienie drewnianej chaty nie trwa lata, a bardziej wymagających budowli szukać tu z lupą. Z tego powodu już po niecałym piędziesięcioleciu życie wróciło w 100% do dawniej znanej normy.

Po Wielkim KataklizmieEdytuj

W dobrze znanej historii archipalagu należy wyróżnić atak Siewców Strachu na wyspę Sedin około 300 lat po Wielkim Kataklizmie. Świeżo powstała organizacja przejęła bardzo szybko wyspę, którą zaczęli przekształcać na swoją bazę. Obecność tak dużej armii zaczęło zagrażać innym wyspom archipelagu, więc dwójka Toa- Florex i Metarion, która szukała wsparcia do walki z najeźdźcami szybko zaczęła zyskiwać pomoc. Wspomogli ich Toa Trogg z Góry Strachu, Drawzer z Moronu, Tifren z Ramun, oraz Trost Tarentu. Co więcej, za sprawą Turagi Allaya do nowopowstałej drżyny Toa Półksiężyca przyłączyli się przedstawiciele Wiatru Północy w niebagatelnej liczbie 43 wojowników. Kiedy doszlo do starcia z najeźdźcami, na wyspie znaleźli się także 9 Toa Koros, Gravits, Ceeria, Zankier, Drużyna Toa Barangera (Baranger, Fonger, Moazyl, Frechmel, Korsil) a nawet Anarcher. Więcej: Szukając Wsparcia, Odwet

TriviaEdytuj

  • Wszystkich mieszkańców Archipelagu cechuje słaba pamięć.

WyspyEdytuj

W skład archipelagu wchodzi około 50 większych i mniejszych wysp, oficjalnie znajdujących się na mapach. Poza nimi jest tez ogromna liczba wysepek, tak małych, że nie zaznacza się ich nigdzie. Brak dokładniejszych danych nieraz utrudnia podróże łodziami, szczególnie kapitanom spoza rejonu

Najważniejsze wyspyEdytuj

Spośród wszystkich wysp należy wyróżnić kilka najważniejszych. Poniżej jest ich spis alfabetyczny, z krótkim opisem

Wyspę porastają lasy deszczowe. Rwące i liczne rzeki powodują, że uprawia się tu spływy Nagalawa, jedne z najtrudniejszych w okolicy. Wyspa ma nielicznych mieszkańców. Jest pod wpływami Harea.

Uprawia się tu wyścigi Rahi. Charakterystyka wyspy jest bliżej nieznana.

Znajdują się tu największe złoża Tridoxu na całym Archipelagu, jeśli nie świecie. Wyspa była kiedyś pod władaniem postaci znanej jako "szef kopalni", obecnie uwolniona przez Trogga- jedynego Toa. Na krajobraz wyspy składają się niemalże tylko góry

Jedna z największych i najważniejszych wysp archipelagu. Znajdują się tu trzy wioski. Żyje tu 400-500 Matoran, głównie sa to Matoranie Wody i Żelaza. Na wyspie jest dwóch Toa- Ceeria i Zankier. Wyspa porośnięta dżungl, lecz w mniejszym stopniu niż np. Sedin. Znajdują się tu bardzo rozległe systemy rzeczne. Z tego względu Odbywają się tu zawody w spływach Nagalawa. W dwóch największych wioskach znajdują się stadiony Kolhi i Akilini- w tym drugim sporcie, Hareańska drużyna zdobuła najwięcej zwycięstw.

Znajduje się tu stacja historyczna. Jej członkami są zarówno mieszkańcy archipelagu jak i Matoranie z innych stron świata. Wyspa znajduje się pod ochroną Sedin, za co jednak jej mieszkańcy muszą płacić.

Wyspa generalnie chłodna, lecz brak tu lodu, nie licząc szczytów. Wyspa niezamieszkała na stałe. Głównymi jej mieszczkańcami są Rahi i Matoranie rozpoczynajacy treningi Luae.

Jej mieszkańców można wyliczyć na palcach rąk. Wyspa jest w małym stopniu zamieszkała głównie z powodu Rahi- to włąśnie na tej wyspie jest największe stężenie najgroźniejszych gatuków archipelagu.

"Archipelag w archipelagu" tak można by nazwać Leunen, Sumseo i mnóstwo okolicznych małych maleńkich wysp. Jest tu bardzo ciepło. Wyspa zamieszkana.

Wyspa podlegająca Tarentowi. Jest pokryta wiecznym lodem i panują tu ujemne temperatury, ale jej klimat jest jednak łagodniejszy od Tarentu. Z tego powodu odbywają się tu zadowy w spinaczce Luae na łagodniejszym poziomie, często dla początkujących. Wypę zamieszkują nieliczni Matoranie.

Wyspa na północ od Góry Strachu. Znana jest jako wyspa-kopalnia. Jej mieszkańcy stanowią górnicy, w dużej części powiązani z Górą. Wyspa jest jednym z najwięszkych dostawców kopalin na archipelagu, w tym drugą pod względem Tridoxu

Największa wyspa Archipelagu. Pełni funkcję reprezentacyjną i jeżeli chodzi i sprawy tyczące się całego Archipelagu to tu odbywają się zjazdy Turaga lub przedstawicieli najważniejszych wysp. Jedynym Toa na wyspie jest Drawzer. Na wyspie jest jedno miasto- miasto największe na całym archipelagu. Mieszka tu ponad 600 Matoran. Na jej terenach odbywają się wyścigi Rahi oraz zawody w spinaczce Luae. Na Moronie znajdują się stadiony do Kolhii i Akilini. Jej mieszkańcami są głównie Matoranie Kamienia i Ziemi

Wyspa znajdująca się na południowo-zachodnim krańcu Archipelagu. Znajduje się pod kontrolą mieszkańców Harea. Jest zamieszkana.

Wyspa porośnięta dżunglą. Jest jedną z największych na archipelagu. Znajdują się na niej cztery wioski- tzw. Północna, Południowa, Zachodnia i Centralna. Na wyspie żyje około 500 Matoran. Została zaaakowana przez SoF. Mieszkało na niej czterech Toa- Florex, Metarion, Regger i Droomer- dwóch ostatnich nie żyje. Wyspa posiada stadion Kolhii a na jej obszarach uprawia się wyścigi Rahi. Jej mieszkańami są głównie Matoranie powietrza i roślinności.

Dawniej wyspa ta była miejscem, gdzie odbywały się coroczne zawody w Kolhii i Akilini. Jednak po zniszczeniu stadionów przez trzęsienie ziemi wyspa przestała być miejscem zmagań sportowych. Obecnie jej nieliczni mieszkańcy pilnują zabytkowych stadionów, a wyspa jest atrakcja turystyczną.

Wyspa ważna dla całości archipelagu. Znajduje się na niej stacja metereologiczna. Większość mieszkańców pochodzi spoza Archipelagu Półksieżyca. W przeciwieństwie do reszty wysp, znajdują się tu zaawansowane aparatury.

Znajdują się na niej dwie wioski- w obu jest po jednym Toa, są to Tifren i Borun. Wyspa jest bardzo ciepła, znajduje się w niej wiele wulkanów. Jest jedną z najważniejszych wysp.

Wyspa zalezna od Sedin. Codzienni espadają tu obfite deszcze. Na jej obszarze jest wiele rzek, z tego powodu uprawia się tu spływy Nagalawa. Wyspa ta, obok Sedin jest też największym producentem owoców Madu.

Wyspa jest mała, ma charakter wulkaniczny. Brak tu roślin, a powietrze jest tu zanieczyszczone przez gazy wulkaniczne, zwiazki siarki itd. Mimo to, da się przez krótszy czas przebywać bez uszczerbku na zdrowiu. Wyspa znajduje się pod zwierzchnictwem Ramun. Odbywają się na niej ekstremalne zawody w surfingu Iginalu.

Rozległy ląd skuty wiecznym lodem. Znajduje się tu tylko jedna wioska, a jej obrońcą jest Toa Trost. Wyspa słynie ze świetnych szpiegów i zwiadowców. Panują tu bardoz trudne warunki. Na wyspie odbywają się zawody Luae. Jej mieszkańcy to przede wszystim Matoranie Lodu. Znajduje się tu stadion Kolhii.

Jedna z najbardziej tajemniczych i niepoznanych wysp Archipelagu. Wiąże się to z jej wybrzeżami- strome klify rozciągają się na prawie całej jej lini brzegowej. Wschód wyspy ma bardzo zimny klimat, przez dużą część roku zalegfa tam śnieg, choc w stosunkowo niedużych ilościach. Zachodnia częśc jest już cieplejsza i panują na niej łagodniejsze warunki. Wyspę z zachodu oblewa ciepły prąd morski a ze wschodu- zimny. Wyspa niezamieszkana.

TwórcaEdytuj

Vezok999 16:40, mar 31, 2011 (UTC)