FANDOM

Bister
Toa
Bister1
Imię Bister
Maska Excalis w formie Szlachetnej Miru
Broń Kosa, sztylet, Miotacz Madu
Żywioł Roślinność
Praca\Zadania Ochrona Sunessi
Status Żyje

Bister to Toa Roślinności z Sunessi.

HistoriaEdytuj

Bister był zwyczajnym Matoraninem z Sunessi. Polował w poszukiwaniu pożywienia i sporadycznie brał udział w zawodach Lin Horou. Pewnego roku, Turaga Ytes dał mu sój Kamień Toa, przemieniając właśnie w Toa. Od tego czasu Bister pracował jeszcze bardziej, rozbudowując obronę wioski. Chciał, by wyspa była w dobrym stanie, gdy odejdzie z Sunessi. Gdy spotkał się z pozostałymi Toa, Heyą i Rotenem, wbrew jego oczekiwaniom, na dowódcę wybrano Toa Kamienia. Bister wierzył, że ze względu na uczucie łączące tamtych dwoje. Dlatego często sprzeciwiał się Rotenowi i otwarcie wyrażał sprzeciw. 

To on znalazł martwego Voriana, a gdy opowiedział o tym innym, wyspę zaatakował Makuta Archix. Dzięki zwinności i szczęściu udało mu się przeżyć pierwsze spotkanie z Makutą. 

Dzięki zorganizowanej przez Bistera obronie, Leśnej Wiosce udało się najdłużej stawiać opór siłom BoM. W czasie walki z Rahkshi i Archixem, często ratował innych Toa, nie uratował jednak swoich towarzysz przed śmiercią z rąk Makuty. Pomścił ich, wysadzając go w powietrze ze swoją kopią, po użyciu maski Heyi. Wtedy wreszcie opuścił wyspę, cudem przeżył dryfowanie na szczątkach łodzi i przeszedł do pamięci Sunessiańczyków jako bohater. 

Następnie podróżował po świecie, spełniając swoje marzenie. Na pewnej wyspie spotkał Brahiona i uratował go przed śmiercią z rąk miejscowych władz. Od tego czasu zostali przyjaciółmi.

Gdy innym razem podróżował przez dżunglę na następnej wyspie, ocalił Fe-Matoranina z rąk Nui-Kopen. Ten w podzięce podarował mu pojazd F-5.

Po Rekonstrukcji Spherus Magna, Bister pod fałszywym imieniem i maską dołączył do drużyny Toa Tahu mającej odwiedzić wioski na Pograniczu. Razem z Tahu byli jedynymi Toa z grupy, nie uśmierconymi przez zdrajczynię Lumo. Bister - posługujący się imieniem Salar - zabił zdradziecką Toa Psioniki i zostawił Toa Ognia samego, po czym wyruszył w dalszą podróż po planecie.

Cechy charakteru i zdolnościEdytuj

Bister jest wesoły, energiczny, pogodny. "Lubi czuć wiatr na masce i jechać przed siebie". Dobrze panuje nad swoją mocą, potrafi nawet z nasion stworzyć roślinę bez wody i słońca, albo zrobić z źdźbła trawy pień. Jest wysportowany, szybki i zwinny - często atakuje z zaskoczenia i z powietrza.

EkwipunekEdytuj

Bister nosi plecak, na któłrym ma zamontowaną Kosę, sztylet i Miotacz Madu. Przy pasie ma woreczek z nasionami. Potem stracił sztylet, a zdobył F-5.

CiekawostkiEdytuj

Informacje o MOCuEdytuj

  • Został zbudowany w grudniu 2010.
  • Można go wsadzić do F-5.
  • Ma instrukcję.

Theme Edytuj

Pojawienia:Edytuj

Zobacz teżEdytuj