FANDOM

"Najtwardsze klingi wykuwa się w ogniu walki."

- Braas, Navu: Grom i Błysk

Braas
Toa
NavuBG
Imię Braas
Maska Jutlin
Broń Nieznana
Żywioł Ogień
Organizacja Toa Ratiam
Praca\Zadania Kowal, Mistrz Masek
Status Nie żyje
Miejsce pobytu

Północny Kontynent

Braas jest Toa Ognia. Nie żyje.

BiografiaEdytuj

Braas był mieszkańcem Północnego Kontynentu. Jako Matoranin pracował jako kowal, nie wiadomo od kogo nauczył się swego fachu. Dorren, miejscowy Toa Ziemi i weteran walk, postanowił zebrać i wyszkolić drużynę Toa, którzy chroniliby okoliczne wioski. Tradycyjnie, byli to Matoranie posiadający podstawowe żywioły: Ogień, Wodę, Ziemię, Kamień, Powietrze oraz Lód. Braas, wraz z Apricą, Crevanem, Nissirem, Altairem oraz Irosem był szkolony na obrońcę wioski. Używał jednoręcznego miecza otrzymanego od Dorrena i tarczy, którą sam wykuł. Trenował pod okiem Toa Ziemi i szybko wyrobił swój unikalny, niepowtarzalny styl walki bronią białą. Drużyna zaczęła się dogadywać i z biegiem czasu stawała się coraz bardziej zgrana. Niestety, na Dorrena zaczął polować Vaigar - Skakdi Ziemi i dawny przeciwnik Dorrena. Ów Skakdi chciał zdobyć tajemniczy artefakt zwany Gwiazdą Zaranną, należący do Toa. Zaczął od złapania jego uczniów i umknęli mu tylko Braas i Altair, wypełniający inną misję. W jaskini nieopodal rodzinnej wioski Braasa starli się Vaigar i Dorren, który odkrył porwanie podopiecznych. Toa Ognia i Toa Powietrza wrócili do wioski, uwolnili swoich przyjaciół i z resztą drużyny popędzili na pomoc Dorrenowi. Spóźnili się, Vaigar przejął artefakt, pochłonął część jego mocy i ostro poranił Toa Ziemi. Do walki staneli więc młodzi Toa. Dzięki współpracy i zgraniu udało im się uwięzić Skakdi w bryle Żywiołowego Protodermis. Umierający mentor wyznaczył Braasa na swojego następcę. Drużyna długi czas działała razem, broniąc okolicznych wiosek na Północnym Kontynencie (większość drużyny, zmieniona już w Turaga, nadal tam przebywa).

Po wielu latach zgodnej współpracy, Braas, oddawszy przywództwo Altairowi, w bliżej nieznanych okolicznościach rozstał się z drużyną i podrózował po świecie, gdzie nauczył się wielu rzadszych technik kowalskich. Zrobił tam kilka pomniejszych znajomości i bogatszy o wiedzę z dziedziny kowalstwa i kilka nowych gadżetów, opuścił wyspę. Potem osiadł na jakiś czas na Zakazie, gdzie był wysoko cenionym kowalem. Ostatecznie, gdy zarobił już trochę wśród Skakdi, wrócił na Północny Kontynent. Pozostali Toa nadal opiekowali się wioskami, Toa Ognia utrzymywał z nimi kontakt i pomagał w razie potrzeby. Wśród równin Kontynentu wybudował sobie niewielki domek niedaleko wybrzeża, gdzie zamieszkał. Przez pewien czas żył spokojnie, pomagał Matoranom etc.

Jego sytuacja zmieniła się, gdy do jego drzwi zapukał wędrowiec - młody i niedoświadczony Toa Grawitacji o imieniu Navu. Braas ostatecznie zgodził się go trenować.  

Braas to życzliwy, doświadczony Toa. Jest lojalny i szczery. Początkowo przestrzegał Kodeksu Toa, jednak podczas swoich podróży zrozumiał jednoznacznie, że zasady te nie zawsze mają zastosowanie w praktyce. Jest bardzo silny i wytrzymały, czym nadrabia niewielką zręczność czy szybkość. 

Jako Matoranin, Braas był świetnym kowalem i Mistrzem Masek. Po zostaniu Toa szkolił go Dorren, od którego nauczył się wielu rzeczy, jednak samodzielnie wyrobił swój styl, którym niejednokrotnie udało mu się zaskoczyć przeciwnika. Doskonale walczy bronią białą sieczną, dobrze radzi sobie także z bronią obuchową. Zarabia jako kowal, wykuwa świetne zbroje i broń.

Broń i wyposażenieEdytuj

Braas jako Toa używał Odrodzonego w Ogniu - półtoraręcznego miecza należącego wcześniej do nieznanego przyjaciela Dorrena (Braas otrzymał od mentora zaledwie odłamki ostrza z pradawnej protostali, jelec, rękojeść i głowicę - przekuł elementy na nową broń i nazwał ją Odrodzonym w Ogniu) oraz tarczy. Nosił bliżej nieznaną Kanohi w nietypowym kształcie, prawdopodobnie była to Jutlin. 

Styl walkiEdytuj

Braas świetnie walczy bronią białą, generalnie polega bardziej na sile i technice, niż na szybkości. Zdecydowanie woli blok tarczą od uniku, gruba i szczelna zbroja dobrze chroni go przed większością broni siecznej. Po udanym bloku czasami uderza tarczą by zaburzyć delikatną równowagę przeciwnika i, korzystając z okazji, wyprowadzić zabójczą kontrę. Ognia używa w potyczce bardzo niespodziewanie, często do zaskoczenia oponenta lub wzmocnienia swojego ataku. Dysponując ogromną siłą fizyczną świetnie radzi sobie również z różnymi rodzajami broni obuchowej - buzdyganami, morgenszternami czy kiścieniami.

ThemeEdytuj

Five Finger Death Punch - Matter of Time

TwórcaEdytuj

Kani--Nui

TriviaEdytuj

  • Cytat Braasa pochodzi z gry The Elder Scrolls V: Skyrim, jest wypowiadany (o ile się nie mylę) przez Utgerd Nieugiętą.