FANDOM

"Dobrze, ja byłam matoranką i uczyłam się od ciebie. Teraz jestem toa i ty będziesz się uczył ode mnie" -Celix do Novura, Po zakończeniu wszystkich zakończeń

Celix
Matoranka
Celix PK Celix na Południowym Kontynencie
Imię Celix
Kanohi Hau(Południowy Kontynent), Akaku(Metru-nui)
Broń/Narzędzia Brak
Żywioł Psionika
Organizacja Brak
Praca/Zadania Zielarka(Południowy Kontynent), Uczennica(Metru-Nui)
Celix
Toa
Celix Toa
Kanohi Akaku
Broń Taord, Miotacz Protodermis
Organizacja Drużyna Barya
Praca/Zadania Brak
Miejsce Pobytu Metru-Nui
Status Żywa

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Celix była Matoranką psioniki stworzoną przez Wielkie Istoty na południowym kontynencie, przed Wielkim Kataklizmem. Mieszkała w wiosce, pomiędzy dzisiejszym Voya Nui, a dzisiejszym południowym kontynentem. Przyjaźniła się z Tomifią i aby pomagać innym zostały zielarkami. Kiedyś Celix znalazła kwiat Ravio i okazało się że jest Kraato-bójczy. Przeszkadzało to w działaniach tutejszemu makucie - Mutranowi, więc pewnego razu zaatakował wioskę zakażonymi rahi. Wtedy pojawił się zielony toa i strącał Kanohi rahi, a Celix zakładała im nowe. Tomifia poszła wtedy nad Ponalę i odkaziła rzekę i rahi lecz jeden jej uciekł i podczas pogoni za nim Tetar ją ogłuszył. Po ataku Celix dała Ghintowi ostatni kwiat Ravio w wiosce. Po kilku dniach Celix zaatakowała Leśna Małpa. Nie patrząc pod nogi Celix zaplątała się w wciągającą trawę. Wtedy ziemia się rozłamała i Celix wpadła do wody związana trawą i po jakimś czasie straciła przytomność. Woda wleciała jej do mózgu i trząsana falami Celix straciła pamięć. Wiele lat dryfowała po morzu, tak długo, że jej pancerz wypłowiał i dotarła do brzegu metru-nui po powrocie Matoran na metru-nui. Novur znalazł ją nieopodal swojej Wieży Wiedzy i schował w piwnicy i uczył ją zasad i obowiązków panujących na metru-nui. Trzymał tam ją póki nie była zdolna do samodzielnego życia. Przez Matoran była nazywana jedyną Ko-Matoranką, ona też tak sądziła, bo nie wiedziała kim naprawdę jest. Po pewnym czasie została uczniem Novura. Prawie wszyscy Ko-Matoranie ubiegali się o jej rękę, ale ona była nieprzystępna i większość czasu spędzała ze swoją przyjaciółką Varmią . Pewnego razu Celix poszła z Varmią zbadać co może się kryć w Wielkiej Świątyni. Spotkały tam kronikarza Folto. Gdy dowiedzieli się, że są tam z tego samego powodu, poszukali ciekawych rzeczy. Varmia znalazła w Toa Suva aktywne kamienie Toa, ale nie wiedziała czym są. Gdy pokazała je reszcie, wszyscy zamienili się w Toa.

Toa Edytuj

Z powodu, że mieli 6 kamieni, byli wyżsi od przeciętnych Toa. Chcieli użyć swoich mocy, ale Celix wciąż myślała, że ma moc lodu i zamiast zamrozić kolumnę zniszczyła ją. Kiedy to zrobiła, natychmiast zaczęła się zawalać świątynia. Od razu naprawiła swój błąd, lecz sklepienie nadal było niestabilne. Varmia i Folto chcieli połączyć swoje moce, aby zakleić gliną pęknięcia. Varmia nie wiedziała, że jest toa błyskawic, więc zrobiła większą szkodę. Folto powiedział, aby Celix puściła kamienie i zrobił nową kolumnę. Celix z Varmią poczuły się oszukane i poszły do ga-metru, aby odpłynąć, żeby szukać walecznych osób, najlepiej takich, którzy nie znają swojego żywiołu.

Wyprawa po członków drużyny Barya Edytuj

Gdy Varmia z Celix opuściły metru-nui płynęły długo, aż dotarły do Voya-nui. Spotkały tam Quliego, Virdamo i Eladona. Virdamo dał Miotacz Protodermis Celix w zamian za kilka miotaczy dysków i kanoka. Cała grupa przyłączyła się do Drużyny Barya. Wędrowali przez voya-nui, żeby znaleźć inne osoby, które są waleczne, aż dotarli do brzegu i ruszyli dalej.

Broń i wyposażenieEdytuj

Taord to miecz, który nie ma mocy, oprócz przewodzenia żywiołu psioniki, a miotacz protodermis to wzmocniony miotacz zamor z kulami protodermis

Styl walkiEdytuj

Celix używa głównie Taorda. Woli walczyć z mniejszymi, bo nie jest przyzwyczajona do wyższych od siebie. Nie walczy wykorzystując swoją zręczność, tylko siłę.

CharakterEdytuj

Celix jest energiczna i porywcza. Lubi wyśmiewać wrogów w twarz i nie ufa nikomu komu nie ufają jej znajomi.

CiekawostkiEdytuj

  • Jej imię zaczyna się od prefiksu ce-, jak Tahu od ta-, albo Lewy od le-.
  • Jako zestaw jest wyższa od przeciętnego Toa o 2cm (czyli normalnie ok. 10cm).
  • Początkowo miała nosić maskę Matatu, ale wyglądała zbyt męsko (nawet z biustem).

PojawieniaEdytuj