FANDOM

Darion
Matoranin
Darion 2 (5)
Imię Darion
Maska Kanohi Kiril
Broń\Narzędzia Czarne Ostrze, plecak odrzutowy, nóż, ETR-214
Element Ogień (dawniej), Cień
Organizacja Ruch Oporu Etra-Nui (dawniej)
Praca\Zadania Walka o wolność Etra-Nui (dawniej), odkupienie swoich win
Status Żyje
Miejsce pobytu Etra-Nui (dawniej), nieznane

HistoriaEdytuj

Darion był Ta-Matoraninem z Etra-Nui, pracował tam jako kowal i wartownik w jednej z wiosek. Darion miał wszystko czego potrzeba do życia; dom, przyjaciół i ukochaną ale utracił to wszystko podczas inwazji Dereksjan. Obiecał sobie że pomści ich nawet jeśli będzie musiał przypłacić to życiem, wstąpił więc do Ruchu Oporu Etra-nui.

Podczas pewnego zadania zobaczył że z nieba spadł niedaleko meteoryt, Darion zabrał go do kryjówki i okazało się że jest w nim jakiś nieznany metal, Darion użył swoich zdolności kowalskich i zrobił z niego piękny miecz. Darion zaczął trenować walkę mieczem, trenował wytrwale i starał łamać swoje ograniczenia. Po pewnym jego wysiłek zaczął pokazywać owoce, aż w końcu nie było mu równych w szermierce na całej wyspie. Z czasem zrozumiał że nawet mimo kunsztu jego szermierki, jego przeciwnicy maja nad nim przewagę w szybkości i broni palnej, używając swojej wiedzy z kowalstwa oraz nauk swojego przyjaciela inżyniera, Darion skonstruował swój plecak odrzutowy. Jego pancerz był zawsze zasmolony od swojej pracy w kuźni przez co nadano mu przydomek "Ciemnozbrojny".

Przed przybyciem Solusa Darion miał już wiele zasług i był powszechnie uważany za bohatera, jego działania przyczyniły się do wielu zwycięstw Ruchu Oporu. Mimo początkowej nieufności, dzięki wspólnej walce i dzieleniu trudów walk, Darion zaprzyjaźnił się z czasem z Solusem i z chęcią wyruszali razem na kolejne zadania. Walczył w Bitwie Upadłych zakończoną rzezią członków Ruchu oporu, będącej decydującą bitwą dla walk o Etra-Nui. Bardzo przeżył śmierć większości członków Ruchu Oporu, ale jeszcze bardziej załamała go utrata ostatniego miasta fortecy na Etra-Nui, Wielkiego Rogu Etry.

Wielki Róg Etry słynął ze swoich olbrzymich murów z protostali (z działami które były zakupione u największych mistrzów inżynierii z Nynrah) i jej wygodnej do obrony pozycji oraz wspaniałego portu będącego jednym z największych ośrodków handlowych na wyspie, mówione że upadnie tylko wtedy gdy sama wyspa zatonie. Wszystko to sprawiło że miasto-forteca mające duże znaczenie strategiczne, gospodarcze i moralne, była najważniejszym bastionem Ruchu Oporu i jednym z najbardziej pożądanych celów przez Dereksjan podczas podboju wyspy.

Darion nadzorował odwrót resztek Ruchu Oporu z Bitwy Upadłych do fortecy, był jednym z niewielu będących w stanie walczyć i poruszać się samodzielnie po bitwie, reszta z tych szczęśliwców pomagała przenosić rannych. Kiedy Darion miał już zamykać bramy został nagle sparaliżowany. Sprawcą jego paraliżu był jeden z członków Ruchu Oporu który trafił go z paraliżującego rhotuka. Zdrajca ten nagle zmienił kształt, okazało się że był to Dereksjanin z wtopioną w pancerz kanohi Mahiki, jego wzrok mówił że oryginalny właściciel tamtego wizerunku był martwy od dawna. Na jego oczach, Dereksjanin zniszczył kontrolę bramy uniemożliwiając jej zamknięcie po czym wystrzelił swój rhotuka w niebo i zaczął się śmiać. Jego śmiech był pełen pogardy a śmiał się prosto w oblicze bezsilnego Dariona, przestawił Dariona tak że patrzył za mury. Nagle na horyzoncie pojawiły się oddziały, to byli Dereksjanie, Darion dostrzegł jeszcze gorszą rzecz. To nie byli zwykli żołnierze, to były Sepy Dekarusa - odziały zrobione z najgorszych przestępców na całym archipelagu. Deresjanin odwrócił Dariona w stronę miasta. Czas jaki wtedy spędził był najgorszą rzeczą jaką doświadczył od czasu pierwszych dni inwazji Dereksjan, na ulicach miasta-fortecy dział się koszmar. Matoranom zdzierano maski razem z głowami, pozostałych przy życiu członków Ruchu Oporu nabijano na pale a czcigodnego turagę fortecy rozerwano na kawałki. Dereksjanin zaciągnął sparaliżowanego Dariona na część murów znajdującą się na klifie po czym zrzucił go z niego, patrząc jak ciało Dariona tonie w srebrnych falach morza protodermis...

Kiedy Darion się obudził paraliż jego ciała przestał już działać. Morze wypluło Dariona w jednej z przybrzeżnych jaskiń, jego pancerz był bardzo uszkodzony a po plecaku odrzutowym nie było śladu, jakimś cudem jego bronie trafiły do jaskini razem z nim prawie bez uszkodzeń. Darion wydostał się z jaskini i wyruszył w stronę Wielkiego Rogu Etry. Na miejscu morze zaczynało się już wdzierać do portu a w budynki zaczynały sypać się od spalenizny. Jedną z bardziej niepokojących rzeczy jakie Darion zobaczył był brak ciał mieszkańców miasta i coś co z oddali przypominało ogromne pajęczyny w ruinach głównej twierdzy miasta. Na szczęście kryjówka Dariona pod pod ruinami jego kuźni była nienaruszona. Z znalezionych tam zapasów, Darion odnowił swój zapas energii, naprawił większość uszkodzeń w pancerzu i zabrał zapasowy plecak odrzutowy. Kiedy wspiął się na najwyższy punkt w mieście by pożegnać ruiny tego co przysiągł chronić, Darion naglę zaczął wyć z rozpaczy. Dźwięk ten był tak pełen bólu i tak nie przypominający nic co by wydała istota rozumna, że ci co z daleka go słyszeli, myśleli że to jakiś potworny Rahi umiera od ran. I w pewnym sensie ktoś umarł, Darion już nigdy nie mógł być taki jak kiedyś.

Minęło wiele dni do czasu kiedy Darion dotarł do innego miasta na wyspie. Dzięki swoim znajomością, bez zwracania na siebie uwagi zakupił pojazd zwany ETR-214 i części do jego renowacji u pewnego Vortix. Niedługo potem wyruszył z Etra-Nui by odszukać nowego celu w życiu i odkupić swoje winy. Podczas pewnego postoju Darion został zaatakowany przez pijawki cienia, mimo wyssania jego żywiołu jego wygląd nie zdążył zostać zdeformowany gdyż Darion gołymi dłońmi zerwał i zmiażdżył atakujące go pijawki zanim dokończyły swoje dzieło. Od tamtej pory niewielu go widziało ale gdzie dotarł starał się pomagać tubylcom w potrzebie.

Cechy CharakteruEdytuj

Darion był żartobliwy, odważny i zaradny. Po ataku Dereksjan zamknął się w sobie i nie zawiązywał znajomości obawiając się szpiegów i zdrajców, wyjątkiem był Solus których wspólne poświęcenia wykuły twardą przyjaźń. Obwinia siebie o upadek Etra-Nui bo nie udało mu się zamknąć bram Wielkiego Rogu Etry. Widzi swoją przemianę w matoranina cienia jako część swojej pokuty.

Uzbrojenie i MoceEdytuj

Darion był mistrzem miecza, dzierżył Czarne Ostrze i podręczny nóż, Darion o tym nie wie ale tajemniczy metal jego ostrza daje mu małą kontrole nad ogniem. Darion ma też plecak odrzutowy dzięki któremu szybciej się przemieszczał i daje dodatkowy odrzut podczas ataku czym samym daje większą siłę. Darion posiada pojazd ETR-214, który zakupił od pewnego handlarza Vortix i wyremontował.

Galeria Edytuj

Informacje o MOCuEdytuj

Stary Darion miał 46 części. Został zbudowany w lutym 2014r. Darion w formie matoranina cienia w niepamiętam

AutorEdytuj

Upadły Toa