Fanclub Bionicle Wiki
Advertisement

Deta-Sertives jest głównym Cebers Spectrum Magna.

historia[]

Deta-Sertives była jednym z pierwszych Cebers po Vorkris, ale była wielkim miastem. Na początku była niewielkim portem rybackim o nazwie Kuan-Elont (wodna pomoc) załorzonym na zachodnim brzegu wschodniego kontynentu. Przez wieki była małą wioską do czasu odkrycie pierwszych kamieni energetycznych i dwie kryształowe komnaty szalenie blisko Kuan-Elont. Te odkrycia sprawiły, że już po kilkunastu latach z małego portu zmieniła się w wielką metropolię. Ilość tak wielkiej ludności sprawiła, że miasto zaczęto nazywać Deta-Sertives (wszechistota), a po zaledwie roku to słowo stało się oficjalną nazwą.

Podczas pierwszej wojny z krestanami całą metropolię zabespieczono trzema rzędami murów zaś morskiej strony Deta-sertives strzegły statki i wieże strażnicze. W sercu miasto zaczęto budować zamek królewski zwany Saxe-Syrti (ostatnia obrona), który był zarówno ochroną dla królów jak i schronieniem dla mieszkańców. Po mimo silnych ataków krestanów Deta-Sertives przetrwało pierwszą wojnę z krestanami. Po Drugiej wojnie, która zniszczyła dotychczasowe fortyfikacje miasto zostało podzielone na oddalone od siebie cztery części-Kuan-Ltil(wodny mur), Sibu-Pras(zielona kraina), Syrti-Ces (budynki obrony) i Dregan-Sertives (centrum istot), które po mimo podziału nadal były uznawane z jedno Cebers.

Podczas trzeciej wojny z krestanami potwory wdarły się do miasta, które zostało niemal zdobyte. Po kilku miesięcach walki krestany zostały jednak wyparte z miasta, które zostało wtedy poważnie uszkodzone. Dawny Pałac został zniszczony do poziomu fundametów. Odbudowa potrwałą kilka lat podczas których Deta-Sertives zostało dbudowane jeszcze większe i wspanialsze niż wcześniej.

teren[]

Deta-Sertives była głównie pokryta równinami i lasami. Przez pola przepływały rzeki i jeziora. na tym terenie zbudowano wielkie miasto z niebieskiego i białego granitu. Całe miasto było rozcięgnięte na przegu morza. Po drugim ataku krestanów wygląd miasta na pierwszy rzut oka sięnie zmienił po odbudowie, ale po spojrzeniu na mapy nowego miasta widać znaczące róznice. Dawne Deta-Sertives stało się tylko częścią okrążającą centrum miasta otaczającą ją od zachodu. Pozostałe linie okrążąły centrum od południowego (Sibu-Pras) i północnego wschodu (Syrti-Ces). Po zakończeniu się trzeciej wojny Wygląd Deta sertiwes się zmienił. Większa część Dregan-Sertives zmieniła się w Ogronmy pałac zbudowany na fundametach dawnego Pałacu. Miast rozorosło się poza granice dawnego Niebieskiego Miasta.

gospodarka[]

Głównymi żródłami pieniędzy na Deta'Sertives jest handel. mówi się, że w w budowie portów i targowisk pomagał sam Nirazam(patron handlarzy). Sibu'Pras będąca główną gospodarczą częścią Deta-Sertives.Z niej pochodzą uprawy ubis-xerin i keno-gretu. Część zwana Syrti-Ces zajmuje się wydobywanie kamieni energetycznych i białego granitu, który jest zsyłany rzekami łączącymi wszystkie części miasta.

polityka[]

W Deta-Sertives panuje demokracja. Dregareńczycy pochodzący z tego Cebers są odpowiedzialni za wybór króla i członków rady miasta, oraz kapłanów.

demografia[]

Dregareńczycy zamieszkujący Deta-Sertives są znani z wyjątkowych umiejętności w chandlu, rzemiośle i polityce. Znani są również z staków, które ponoć są gorsze tylko od Hygnaskich. Deta-Sertives jest jedną z najbardziej zaludnionych Cebers. Najbardziej rozpowznawalną umiejętnością Detasertijczyków są i ich zdolności co do połączeń dotykowych i wytwarzanej energii. Dregaeńczycy z Niebieskiego Miasta potrafią w ten sposób nawet leczyć mniejsze rany i zasilić broń przez większy czas niż inni dregareńczycy.

zani mieszkańcy[]

  • Tar-Nerkris-dawny król Deta-Sertives, zabity podczas trzeciej wojny
  • Kenire-detaserivski podróżnik.
  • Litrila-siostra Kenire
  • Osiemnaście Oczu-dziewięcioosobowa grupa rady Cebers
    • Tar-Dikraten-obecny król Deta-Sertives
    • Kuanxis-wielki kapłan Senitii
    • Alredran-dowódca sił zbrojnych
    • Krinitros-nadzorca sieci informacyjnej
    • Kerlisto-właścicielka wszystkich punków chandlowych
    • Xeatos-szef oddziałów medycznych
    • Derkares-zarządca technologiczny
    • Merres-kierownik służb ratowniczych
    • Oderan-główny kapitan floty

fauna i flora[]

rośliny[]

  • keno-gretu-Podstawowa roślina podziemna na Deta-Sertives. Wyglądaja jak bioluminescencyjne plącza z bulwami i liścmi.
  • ubis-xerin-Podstawowe rożliny na powierzchni. Ich kwiaty wyglądaja jak fioletowe lub glaniatowe gwiazdy z fosforyzującymi rzyłkami.
  • ebras-sires-Rodzaj miedziano czarnego bambusa z słodkim sokiem. Słurzą jako przekąska, lub jest przerabiana na zaprawe.
  • netals-fer-Niewielkie drzewka z żóltymi liściami o srebrnych spodach. Jej sok jest przerabiany mazie lekarskie.

zwierzęta[]

  • gsa-jengu-Czarne, nietoperzonate stworzenia żyjące w jaskiniach. Służą jako transport powietrzny lub domowe zwierzęta.
  • kuan-fer-Wielkie ryby żyjące w podziemnych rzekach i jeziorach. Są podstawowymi źródłami pożywienia dla dregareńczyków.
  • nebals-fer-Mniejszi kuzyni kuan-fer. Stanowią przynętę dla ryb jaskiniowych lub są trzymane w domach dla zabawy.
  • vurka-te-Dwunożne gady będące odpowiednikami koni. Są wykorzystywane jako kawaleria, transport lub zwierzęta domowe.
  • tepers-verra-Nieliczni przedstawiciele gigantycznych gadów przykrytych ciężkimi, metalowymi skorupami. wykorzystywani jako żywe platformy.
  • syrti-dasan-Ogniwo powiędzy vurka-te, a tepers-verra. czteroniogie stworzenia o metalowych płytkach ochrąnnych, wykorzystywane jako zwierzęta juczne.
  • diodan-nebals-Nadmorskie połączenie ryb i płaszczek pokrytych metalowym pancerzem. Słurzą jako jednoosobowy transport wodny.
  • darogz'vurka-Najgrożniejsze stworzenia na planecie. Są wielkimi kuzynami vurka-te, niedającymi się oswoić i będącymi głównym zagrożeniem dla dregareńczyków.

militaria[]

Głównymi siłami Deta-Sertives są liczne oddziały naborowych mieszkańców. Żołnierze Deta-'Sertives dzielą się na kilka podstawowych typów:

  • Podstawa:
    • Lekka piechota-Najliczniejsza część. Uzbrojona w lekkie pancerze, karabiny energetyczne, noże, miecze i granaty. Nazywani Wilkami.
    • Ciężka piechota-najmniej liczna grupa. Uzbrojona w ciężkie pancerze, działka, buławy energetyczne i granaty przeciw altylerii. Nazywani Niedźwiedziami.
    • Zwiadowcy-Tajna grupa. Jeje członkowie mają wyposarzenie sabotażowe, a nieliczni słynne Etrahijskie płaszcze. Nazywani Cieniami.
  • Transport:
    • Kawaleria-Oddział transportowy. Jeżdzą na vurka-te lub lekkich transportowcach uzbrojonych działka i wyrzutnie lekkich pocisków. Nazywani Tygrysami.
    • Kawaleria powietrzna-Oddział Szybkiego reagowania. Używajacy śmigłowców, odrzutowców i gsa-jengu. Nazywani Ptakami.
    • Altyleria-Oddział obronny. Wyposarzeni działa wszelkiego typu, lekkie czołgi i cięzkie transportowce. Nazywani Żółwiami.
  • Statki:
    • Bojowa odnoga Detasertivskiej floty. Wyposarzona w dziesiątki lekkich okrętów bojowych, wiele pancerników i niszczycielów, oraz kilka okrętów podwodnych. Nazywani Rekinami.

trivia[]

  • Deta-Sertives zwane jest również "niebieskim miastem" od duzych ilości niebieskiego granitu.
  • Deta-Sertives można porównać do starożytnych Aten.
  • W jednej z odbudowanych części miasta po atakach krestanów jest brama z napisem: "Ederu tarakr Bestro-Atraker, rot ijla Xustro-atraker."-"Łatwo złamać dregańskie ciało, ale nie dregańskiego ducha."

twórca[]

>HETROX 23<

Advertisement