Fanclub Bionicle Wiki
Advertisement

Eris w glatoriańskiej zbroi

Jestem dziwolągiem, nawet wśród swoich!- Eris o sobie.

Eris Eclipse Nui- żywiołacka dziewczyna w glatoriańskiej zbroi, genetycznie spokrewniona z Mata Nui, dawna członkini Drapieżców. Została stworzona przez Eclipse. Jej ciało jest niebiesko-srebrne. Ma implanty w stawach i wzdłuż kręgosłupa (czyli w miejscach, które dość często trzeba zginać). Ma także maskę z syntetycznego materiału, która chroni jej pozbawioną skóry twarz.

Jest Żywiołakiem-Mieszańcem i niektórzy wątpią, czy dziewczyna w ogóle jest Żywiołakiem (Eclipse była Żywiołakiem tylko przez krótki okres i to dzięki modyfikacji genetycznej)

Historia[]

Eris była członkinią Drapieżców i główną podopieczną Cerraka. Miała siedem lat, gdy Eclipse poważnie ją zraniła i zmusiła do ucieczki. Dziewczyna zapuściła się głęboko w las i natrafiła na kamień pokryty tajemniczymi runami, który teleportował ją w Góry Kwarcu, na Lustrzane Nowe Spherus Magna. Przez jakiś czas, Eris ukrywała się w lasach, aż sługi Eclipse znów ją wytropiły i zagnały w inną część Spherus Magna. Tam, prawie martwą, znalazł jąLight Moon i zabrał do miasta Dragon Urbs, gdzie przeżyła parę perypetii (w czasie jednej z nich poznała Mata Nui).

Zbroja i sprzęt[]

Eris nosi granatowo-srebrną zbroję wzorowaną na glatoriańskich, tyle że jej jest twardsza. Używa Szabel Mrozu, noży myśliwskich i, czasami, miotacza Thornax oraz harpuna. Jej hełm ma face plate jak hełmy Gresha czy Tarixa. Kiedyś miała tarczę zabraną Skrallowi, ale musiała ją sprzedać.

Umiejętności i moce[]

Eris włada Lodem i Błyskawicami, ale w ograniczonym zakresie (nigdy nie udało jej się posłać błyskawicy dalej niż na dwa metry, ani zamrozić czegoś większego niż Toa). Ma dobry słuch i węch, oraz dobrze widzi w ciemnościach (mimo niedomagającego lewego oka). Może widzieć duchy, ale ta zdolność jest mało praktyczna.

Jest dobrą akrobatką i myśliwym. Zna także ziołolecznictwo i medycynę, ale tylko na własny użytek.

Ciekawostki[]

  • W nieopublikowanych opowiadaniach, powtarzającym się żartem jest scena, w której ktoś, dowiedziawszy się o pokrewieństwie Eris z Mata Nui, zaczyna mówić "Nie jesteście podobni", a oni przerywają mu informacją, że doskonale o tym wiedzą.
  • W pewnym alternatywnym wszechświecie, w którym stary robot Wielkich Istot wybuchł, a Spherus Magna nie została złączona w całość, istnieje alternatywna Eris, która jest Glatorianką, pracującą ze Skrallami.
Advertisement