Fanclub Bionicle Wiki
Advertisement

Igedra to jedno z Cebers na Spectrum Magna.

Historia[]

Igedra była skalną wyspą na połydniowym wschodzie otoczoną klifami na której żadko można było spotkać nawet owady. jedyne co tam rosło to czasem mech na niektórych skałach. kilkadziesiąt lat później na wyspę przypłynęło kilku dregareńczyków. załorzyli tam nowe Cebers nazywając je Igedra. plemię to przybyło z południowych archipelagów i byli niedobitkami z kilkunastu wiosek, które zostały zniszczone podczas wojny z krestanami. na wyspie odnaleziono po jakimś czasie gigantyczne złorza niezmykłego metalu naładowanego energią, którą sam wytwarzał. po jakimś czasie metal zaczęto nazywać dagridanu od Dagrida-dregareńczyka, który odkrył ten przedziwny metal. dzięki niemu Igedranie szybko odzyskało dawną świetność i siłę.

Mieszkańcy[]

Igedre zamieszkują dregareńczycy posiadający fioletowe pancerze, a po odkryciu i wydobywaniu masowo

typowy Igedrański żołnierz

dagridanu głównie fioletowy pancerz z ciemno-złotymi elementami. charakterystyczne dla mieszkańców Igedry są motywy różnych wzorów wybitych w datridanie.

militaria[]

Igedra posiada nielicznę, ale dobrze zaopatrzoną armie. wojownicy uzbrojeni w dagridanową broń i pancerz są niema niepokonani.

wierzenia[]

prawdopodobnie z Igedry wywodzi się kult bóstw księżyców, ponieważ na wieczornym niebie w tamtej okolicy najlepiej widać wszystkie cztery księżyce.

gospodarka[]

podstawowym żródłem dochodów na Igedrze jast dagridan. ten metal jest tak rospowszechniony na wyspie, że wyrabia się z niego nietylko broń i pancerze, ale nawet przedmioty codziennego użytku. Dagridan jest równie żadki co Itris, ale i tak jest o wiele tańszy od tego metalu.

Advertisement