FANDOM

K'uan
Toa
Kuanek
Imię K'uan
Maska Kanohi Hau
Broń Nieznana
Żywioł Cień
Organizacja Żadna
Praca\Zadania Nieznane
Status Żyje, aktywny
Miejsce pobytu Nieznane

K'uan to Toa Cienia.

HistoriaEdytuj

K'uan niegdyś był Av-Matoraninem mieszkającym w wiosce razem z Elriciem i Xyrusem. Udało mu się uciec przed schwytaniem go przez Makuta i w niewyjaśnionych okolicznościach przemienił się w Toa Światła. Niedługo po tym starł się z Dritsekiem, który za pomocą swojej mocy wyssania światła pozbawił K'uana jego żywiołu.

K'uan przez długi czas nie mógł sobie poradzić z traumą, jakiej nabawił się podczas ataku na wioskę i jaką przeżył po utraceniu żywiołu Światła. Czuł się gorszy, utracił pewność siebie. Unikał konfrontacji z kimkolwiek, a że przyszło mu być Toa w niestabilnym okresie, postanowił zrezygnować z walki o cokolwiek. Osiedlił się z dala od cywilizacji w sercu dżungli. Zbudował chatę, założył farmę, oswoił kilka Rahi oraz znacznie wzmocnił swoje ciało (co przydało mu się jedynie do przeglądania się w pobliskiej rzece, znacznie jednak wzrosła jego pewność siebie).

Po kilkunastu latach od wydarzeń w rodzinnej wiosce K'uan spotkał Elrica i Tamade, którzy podróżowali po obrzeżach dżungli. Nieprzyzwyczajony do kontaktów z istotami innymi niż jego Rahi, K'uan zwyczajnie uciekł. Zwinny Tamade dopadł go jednak dość szybko. Po niedługiej rozmowie Elric rozpoznał w K'uanie znajomą osobę z dawnych lat i zaproponował mu współpracę w walce z Makuta. Toa Cienia od razu odrzucił propozycję i wrócił do swojej chaty. Zastał tam jednak jedynie zgliszcza, wśród których stał Dritsek. Stwór zabił na oczach K'uana jednego z towarzyszy Rahi Toa Cienia. Mimo traumy i lęku Toa wpadł w szał i rzucił się na przeciwnika. Nie dał mu jednak rady i prawdopodobnie zostałby zabity, gdyby nie pomoc Elrica, który użył swojego działa jonowego i trafił Dritseka. Stwór został ciężko ranny i musiał ratować się ucieczką. Gdy K'uan doszedł do siebie, porozmawiał z osłabionym Toa Światła. Elric poznał jego historię i przekonał go, że nawet, jeśli ten utracił swoją moc żywiołu, to nie jest bezużyteczny. Zaproponował jeszcze raz dołączenie do niego i Tamade. Tym razem, mając na uwadze to, że i tak nie ma dokąd wrócić, K'uan zgodził się. Zabrał ze sobą dwa pozostałe przy życiu Rahi i wyruszył wraz z Elriciem i Tamade.

CharakterEdytuj

K'uan jest bojaźliwy i raczej unika walki. Wciąż ma traumę wywołaną atakiem na wioskę, oraz nie potrafił przez długi czas poradzić sobie z tym, że Dritsek wyssał jego światło. Po spotkaniu Elrica jego stan psychiczny uległ lekkiej poprawie, ale nadal zdarza mu się zachowywać tchórzliwie i nieadekwatnie do sytuacji.

ZdolnościEdytuj

K'uan jako Toa Cienia jest w stanie używać tego żywiołu, lecz umiejętność tą opanował w stopniu znikomym. Ma mocno umięśnione ciało, co przekłada się na sporą siłę fizyczną. Kiedy musi walczyć, używa swoich pięści, stroni od używania broni. Może także tworzyć pole siłowe za pomocą swojej maski, Kanohi Hau.

CiekawostkaEdytuj

Imię K'uan pochodzi od gruzińskiego słowa k'uana (კუანა), które można przetłumaczyć jako "tchórz".

GaleriaEdytuj

Motyw muzycznyEdytuj

https://www.youtube.com/watch?v=mw2kKyJu9gY