FANDOM

Kohr
Matoranin
KohrRevamp
Imię Kohr
Maska Iden
Broń/Narzędzia Lodowy Kilof
Żywioł Lód
Organizacja Grupa wydobywcza Ko-Rehtu
Praca/Zadania Górnik w kopalni lodu
Toa
Maska Iden
Broń/Narzędzia Miecz
Żywioł Lód
Organizacja Toa Defensor
Praca/Zadania Ochrona wyspy
Turaga
Broń/Narzędzia Laska
Żywioł Lód
Organizacja Rada Creft
Praca/Zadania Opieka nad Creft, rządzenie Ko-Reht
Status Żywy
Miejsce pobytu Creft

Kohr to Turaga Lodu z Creft.

HistoriaEdytuj

Kohr był spokojnym, pracowitym górnikiem, który wykopywał niecodzienny, odmienny lód z kopalni, element, używany głównie do tworzenia murów wioski Ko-Shari. Jako przeciętny Matoranin, Kohr lubił spokojne, beztroskie życie, jakie prowadził. A przynajmniej do pewnego czasu.

Gdy ostatnia grupa Toa stała się już Turaga, władcy wyspy Creft uznali, że trzeba wybrać nowych Toa. W tym celu władcy poszczególnych krain wysepki postanowili wybrać swoich kandydatów. Uhlay, widząc potencjał swojego podwładnego, ale także przyjaciela, postanowił wybrać Kohra jako swojego kandydata. Mimo oporu samego wybranego, ostatecznie stanął przed całą radą. Choć jego zdolności bojowe pozostawiały wiele do życzenia, to jednak umysł strategiczny i jego umiejętność zachowania zimnej krwi w trudnych sytuacjach przekonała radę, że może on zostać Toa Lodu. I tak Kohr, osoba kochająca spokój i ciszę ponad wszystko, stał się członkiem grupy Toa Defensor, która od tej pory chroniła Creft przed jakimikolwiek zagrożeniami.

Gdy pewnego razu grupa zakaziańskich korsarzy zaczęła podbój wyspy, Kohr i reszta jego drużyny stanęła do walki. Udało im się ich pokonać, lecz jak się okazało, korsarze postanowili użyć ogromnych dział, by wyniszczyć wulkan, i tym samym wylać pływającą w nim lawę. Toa Defensor zapobiegli jednak temu, tworząc potężną barierę wokół wulkanu. Skakdi, wiedząc, że na nic im te starania, uciekli, zostawiając wyspę w spokoju. Niestety, to pozbawiło Toa ich mocy, przez co stali się Turaga.

Po śmierci Uhlaya, Kohr stał się przywódca Ko-Reht, a także członkiem Rady Creft. Od tamtej pory rządzi swoją krainą.

Cechy i osobowośćEdytuj

Kohr od zawsze cenił sobie spokój i ciszę. Nie lubił wojen, czy przemocy, za to uwielbiał pracować w kopalni. Jako, że działał tam głównie sam, uznawał, iż tylko tam może spokojnie oddać się myślom.

Gdy stał się Toa, jego podejście do potyczek nie zmieniło się. Dalej starał się wszystko załatwić pokojowo, lecz kiedy nie było innego wyjścia, bez problemu chwytał oręż.

Kohr przepadał bardziej za strategią, niż użyciem siły.

Kohr zawsze był wykształconym Matoraninem. Pasjonowały go książki, mapy, runy i tym podobne. Jako przyjaciel Uhlaya, który wcześniej rządził Ko-Reht, Kohr nauczył się dobrego sprawowania władzy, co można zauważyć teraz, gdy jest władcą Ko-Rehtu.

Informacje o MOCuEdytuj

Matoranin Kohr zbudowany został w lipcu 2011 roku. Ma 31 części (z kilofem)

Ten nowy został zbudowany w kwietniu 2014 roku. Ma 50 części.

TriviaEdytuj

  • Jego pierwsza część imienia pochodzi od prefiksu żywiołu, który reprezentuje.

AutorEdytuj

TheSpawn.

Liderzy Ko-Reht
Licion Uhlay Kohr (obecny)