FANDOM

"Bu."
— Kolda, Bez przebaczenia.

Kolda to Toa Lodu z Południowego Kontynentu.

Kolda
Toa
Kolda3
Imię Kolda
Maska Kiril
Broń Szabla Chłodu, Lodowa Tarcza
Żywioł Lód
Status Żyje
Miejsce pobytu Różne

HistoriaEdytuj

MatoraninEdytuj

Kolda mieszkał w Końcu Drogi jeszcze zanim pojawili się tam Skakdi, a Matoranie zaczęli znikać. Działo się tak, aż do momentu, gdy do wioski przybył Suvil, z którym Matoranin spotkał się w karczmie. Widział, jak Toa zostaje pojmany i zabrany przez ludzi Nefeta. Kolda postanowił go uratować, ukradł Jaqenowi kusze, noże i do tego zranił właściciela. Początkowo wszystko szło dobrze, zabił dwóch Skakdi, ale trzeci go pokonał i chciał wtrącić do lochu. Tam znowu spotkał Suvila. Toa w jakiś sposób uwolnił się i zabił Skakdi. Potem Matoranin wraz z Toa odkryli sekret znikających Matoran: Skakdi mutowali ich w straszliwe bestie. Podczas gdy Suvil niszczył zbiorniki, w których znajdowali się porwani, Kolda wrócił do swojego domu i zabrał utensylia lekarskie. Gdy wrócił do willi Nefeta, spotkał ciężko rannego Toa. Opatrzył go i opuścił z nim wioskę. Po drodze natknęli się na dwóch Mrocznych Łowców i oddział Matoran. Suvil utorował im drogę i ruszyli dalej. Zatrzymali się w Genel, jedynym mieście leżącym na szlaku handlowym Północnego Kontynentu i ruszyli w swoje strony.

ToaEdytuj

Kilkanaście lat później tułający się po świecie Matoranin spotkał jakąś istotę, która wręczyła mu Kamień Toa. Kolda przemienił się, a istota przeteleportowała go do siedziby Zakonu Mata Nui. Tam Kolda odbył szkolenie i stał się pełnoprawnym członkiem Zakonu.

UzbrojenieEdytuj

Bronią Koldy są Szabla Chłodu i Lodowa Tarcza, obie dostał od Zakonu Mata Nui. Obie są też wykonane z Protostali. Maską Koldy jest Kanohi Kiril, Maska Regeneracji. Toa Lodu nosi też ze sobą łyżwy, by szybciej poruszać się po zbiornikach wodnych.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to mój pierwszy Toa Lodu.
  • Jego imię pochodzi od słowa cold, oznaczającego zimno, chłód.

Informacje o MOCuEdytuj

  • Powstał w połowie 2012 roku.

PojawieniaEdytuj

Zobacz też:Edytuj