FANDOM

UWAGA! HISTORIA KUBIXA JEST OPISANA TU SKRÓTOWO. BY ZAPOZNAĆ SIĘ Z NIĄ DOKŁADNIE 
NALEŻY PRZECZYTAĆ SAGĘ KUBIXA I SAGĘ IVESTA!
Kubix
Matoranin

MOCi4 004

Maska Akaku
Broń/narzędzia Sztylet
Żywioł Grawitacja
Organizacja Zakon Mata-Nui(przez krótki czas)
Praca/Zadania Naukowiec
Toa

MOCi3 001

Maska Akaku
Broń/narzędzia Miecz Szczerej Prawdy, Miotacz Zamor, Ostrze Czystości, Energia(sztylet), Gniew(miecz)
Żywioł Grawitacja
Organizacja Drużyna Wyparcia, Łowcy Światła, Zakon Mata-Nui
Praca/Zadania Różne
Status Żyje
Miejsce pobytu Eder

Co więc trzeba zrobić, by dojść do prawości, której nikt inny nie ma? - Kubix, Aprogeum

Toa Kubix jest Toa Grawitacji. Został stworzony z Matoranina do Toa podczas wyprawy archeologicznej Nowych Lądów.

Historia i biografiaEdytuj

Jako Matoranin żył na opuszczonej, ukrytej wyspie Baku-Nui która była ukryciem dla Matoran Grawitacji. Kiedyś został porwany przez Zakon Mata Nui i zwerbowany do Grupy Archeologicznej. Został jej liderem. On i reszta zostali wysłani na nieznaną wyspę by przygotować wyspę do ekspedycji. Na wyspie jednak jego przyjaciele zostali zabici przez bomby. Przeżył tylko on i jego przyjaciel, Enym. Wkrótce dowiedzieli się że na wyspie jest baza Makuta. Znaleźli oni Ołtarz Toa i piorun który w niego uderzył zmienił ich w Toa. Enym był Toa Magnetyzmu a Kubix, Grawitacji. Enym jednak podawał się za Toa Duchów, by zaimponować Kubixowi. Mimo to Kubix nabrał się. Jednak Makuta złapali Enyma. Kubix zostawił go by uratować później. Natrafił na wyspę kupców. Kupił tam ekwipunek i poznał partnera, Jakora. Nie chciał go wziąść lecz ta wyspa została przejęta. Podczas ratowania Enyma sami zostali uwięzieni. Jednak dwaj Toa, Vox i Material uwolnili ich. Jakora odstawili do innej wioski. Czterej Toa dyskutowali na Baku-Nui, jednak Enym i Material odeszli na bok. Jednak Kubix i Vox odkryli że Material to Toa Cienia. Kubix zabił Materiala, gdyż on torturował Enyma.

TransformacjaEdytuj

Twarz czerwona

Kubix w wulkanie

Kubix natrafił na zniszczoną wyspę. Rozpoznał ją. To Baku-Nui. Utworzył tu swoją siedzibę. Jednak podczas tworzenia wpadł do wulkanu. Jednak wulkan zamiast go zniszczyć przeistoczył go. Zwiększył jego siłę i oczyścił zbroję.

Pierwsze spotkanie z Idonem i współpracaEdytuj

Jednak po wypadku z wulkanem obudził się w lochach DH. Poznał tam Idona, Toa Powietrza. On i Idon wyrwali się i stworzyli Drużynę Wyparcia. Znaleźli wreszcie wielu Toa i zaczeli współpracować. Zaczeli walczyć z zbuntowanymi Toa lecz chcieli zająć się czymś większym. Ponieważ Baku-Nui była połączona z 4 innymi wyspami: Mordon, Kaku, Bune i Orak-Nui, z tej pierwszej ruszyło stado Kikanalo. Jedynym przejściem był most. Idon bez namysłu wkroczył na most, tymczasem Harpagon spalił go. Idon przepadł, jednak przeżył. Stał się jego wrogiem numer uno. Wkrótce Kubix wyruszył w podróż. Pewnego dnia znalazł Toa imieniem Ivest. Uratował go od śmierci z rak Muaka. Kubix i Ivest zaprzyjaźnili się.

Kroniki IvestaEdytuj

P020311 15.50

Pierwsza wersja Kubixa po przemianie. Została ona zastąpiona przez Revamp Toa Lesskovikka.

Ivest i Kubix zawędrowali do domu drużyny Sekenuvy, i zaprzyjażnili się z nimi. Wirax z powodu mocy Władcy Cieni, który nim zawładnął, chciał zabic Ivesta i Kubixa, ale wszyscy myśleli, że to niechcący. Był to błąd, ponieważ Władca Cieni póżniej zawładnął nim drugi raz. Zdarzyło się to, gdy Ivest odkrył, że w domu jest szpieg. Guurahk został ranny, reszta omal nie zginęła. Gdy udało im się unieszkodliwic Wiraxa, zaatakowali Strażnicy-straszliwe istoty, służące Władcy Cieni. Teleportowali Ivesta do Power Dragona, po czym ten razem z nowym kompanem odleciał z powrotem do domu. Sekenuva, Guurahk, Wirax i Kubix zostali porwani przez Strażników, więc Ivest i Power Dragon wyruszyli na ratunek. Udało im się i wszyscy zaatakowali Władcę Cieni, który zginął i jego imperium upadło. Wkrótce potem Ivest i jego przyjaciele trafili do jaskini Tahtorahka. Kubix prawie ginie, ale Ivest widowiskowym skokiem przebija czaszkę stwora. Sekenuva nie moze zrozumiec, gdzie Ivest nauczył się tak walczyc. Zatem po powrocie do domu Toa Lodu opowiedział wszytskim o swojej przeszłości. Po zakończonym opowiadaniu Sanso i mroczny Bohater, którzy znali Sekenuvę, dowiedzieli się, że Ivest z nim mieszka. Dotarli do niego i wprowadzili się tam. On i Kubix przeżywali też inne przygody.

Apokalipsa - alternatywny światEdytuj

Kubix miał diabelny sen. O zniszczeniu świata. Wiedział że to sen proroczy i to z alternatywnego świata. On i Ivest ukradli Olimak i teleportowali się do źródła koszmaru. Tam okazuje się że gdy Mata Nui pokonał Teridaxa, zniewolił Matoran i Toa. A na dodatek muszą oni odnaleść Maskę Życia którą ktoś skradł, inaczej Mata Nui znisczy świat. Kubix i Ivest muszą pokonać Wielkiego Ducha. Okazuje się że to wszystko to intryga Alternatynego Mrocznego Kubixa. Jednak udaje się pokonać go, a Kubix i Ivest wracają do domu.

Zatopienie Baku-Nui, Konfikt Cieni i zaginięcie IvestaEdytuj

DSC00002

Stara wersja Kubixa przed przemiana. Spotkała się ona z duża krytyka.

Uwaga, Spoiler: Zapoznanie się z poniższymi materiałami może zmniejszyć lub całkowicie zlikwidować przyjemność wynikającą z poznawania historii!

Cała historia pojawi się po zakończeniu Dziennika Kubixa.

Charakter/WyposażenieEdytuj

Nie lubi ukrywać się przed wrogiem lecz jest doskonałym szpiegiem. Jego charakter jest porywczy i waha się pomiędzy żartami a charakterem wojownika. W czasie walki jest trochę pobudzony. Jego ulubioną umiejętnością to przebić przeciwnika mieczem. Jego bronią jest potężny Miotacz Zamor z dalekim zasięgem oraz Miecz Szczerej Prawdy. Potem w wszechświecie Apokalipsy dostał Gniew. Również wyrobił sobie własny zapasowy sztylet: Energię. Na Nerium dostał Ostrze Czystości. Używa Jetpacka i jest mistrzem jeżdżenia na ścigaczu i motorze.

CiekawostkiEdytuj

  • Początkowo Kubix miał nosić Maskę Życia z alternatywnego świata lecz ten pomysł został wycofany.
  • Początkowo Kubix po przemianie miał mieć róg z tyłu głowy jednak ten pomysł okazał się głupi.
  • Kubix po przemianie był początkowo Revampem autorstwa Toa Lesskovikka. Stał się oficjalną wersją za jego pozwoleniem.

Wymiar ApokalipsyEdytuj

W Wymiarze Apokalipsy Kubix i Ivest przeszli na stronę zła. Jednak prawdziwy Kubix pokonał go i wtrącił do Otchłani Cierpienia - wymiaru gdzie Kubix i Alt(Alternatywny...) stoczyli bitwę. Jednak Alt zamierza się zemścić i po raz ostatni stoczyć walkę z Kubixem na "Życie i Śmierć"...

SoundtrackEdytuj

http://www.youtube.com/watch?v=twlYvS_h08Q&feature=related

Prorok

Zdjęcie "Proroka" znalezione na Bara Magna w Tajun. Dwa miesišce pozniej Toa przybyli na Bara Magna.

WystępyEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Galeria: Kubix

AutorEdytuj

Toa po przemianie - wersja nowa, Matoranin: Lesiu namber tu

Historia, Toa przed i po przemianie - wersja stara: Kubix2000