Fanclub Bionicle Wiki
Advertisement

Kumul to Matoranin Piasku, dawny członek Karawany Onury.

Kumul
Matoranin
KumulNew.jpg
Imię Kumul
Maska Kanohi Kakama w kształcie Vibrat
Broń\Narzędzia Para wydmowych sztyletów
Element Piasek
Organizacja dawniej Karawana Onury,obecnie brak
Praca\Zadania Dawniej obrona Karawan,obecnie samotny kupiec
Status Żywy
Miejsce pobytu Spherus Magna

Biografia[]

Wszechświat Matoran[]

Kumul mieszkał na Arthron Nui, gdzie ochraniał karawany kupców i nie tylko. Oczywiście, za opłatą, choć niewielką. Kumul nie oczekiwał zbytnio wiele od innych Matoran. Raz podczas pilnowania karawany dotarł do Fe-Rama, gdzie zaprzyjaźnił się z Matoraninem Żelaza, Ronarem. Kiedy Kumul przebywał w Fe-Rama, wioskę żelaza napadły dzikie Rahi. Matoranin Piasku próbował je powstrzymać. Udało mu się to, jednak podczas walki jego pancerz został zniszczony. Ronar był kowalem i szybko stworzył mu nową zbroję. Kumul był mu bardzo wdzięczny, tak samo, jak Fe-Matoranie Kumulowi za ocalenie Fe-Rama.

Po paru miesiącach, Kumul dowiedział się, że jego przyjaciel, Ronar, ma zamiar odpłynąć w podróż. Kumul chciał wyruszyć z nimi, niestety musiał zostać i zająć się dalej obroną karawan. Tak więc pożegnał swojego przyjaciela i wrócił do Wioski Piasku smutny.

Karawana Onury[]

Pewnego razu, kiedy ochraniał karawanę pewnego De-Matoranina, napadły na karawanę Rahi. Kumul pokonał Rahi i jego nagroda wzrosła do 80 widgetów. Wtedy w De-Rama napotkał coś niespotykanego - Matoranina Kamienia, który zaproponował mu prace w Karawanie Onury. Ten zgodził się.

Spherus Magna[]

Tak samo jaki inni, Kumul zamieszkał na odrodzonej Spherus Magna. Tam odszedł od grupy, kiedy dowiedział się, że jeden z jej członków zabił jego przyjaciela, Ronara. Obecnie pracuje jako kupiec, podróżując z wioski do wioski.

Cechy i umiejętności[]

Kumul jest bardzo mądrym i ciekawym świata Matoraninem. Uwielbia pomagać innym, szczególnie, kiedy chodzi o obronę przed Rahi. Kumul potrafi oswajać niektóre Rahi, nauczył się tego od pewnej farmerki z Ce-Rama. Oprócz tego dobrze walczy, używając swoich sztyletów. Potrafi naprawiać broń, czego się nauczył od swojego przyjaciela, kowala Ronara.

Trivia[]

  • Jego imię pochodzi od tureckiego słowa "Kumul", co oznacza po polsku wydma piaskowa.
  • Podczas obrony karawany pewnej Ce-Matoranki, Kumul został zaatakowany i otruty przez rzadkiego Rahi. Trucizna sprawiła, iż jest on niezdolny do ewolucji. Prawdopodobnie, gdyby to zdarzenie nie miało miejsca,  byłby Turagą.

Dane o MoC-u[]

Kumul zbudowany został we wrześniu 2011 roku. Ma 34 części.

Nowa wersja Kumula została zbudowana 24 listopada 2011 roku. Ma 28 części.

Autor[]

Tenebris.

Zobacz też[]

Advertisement