FANDOM

"Jestem Toa. Czy ten tytuł jeszcze coś tutaj znaczy?"
— Kuri, Przed świtem

Kuri
Toa
Kuri
Imię Kuri
Maska Matatu
Broń Miecze
Żywioł Światło
Status Żyje
Miejsce pobytu Południowy Kontynent
Kuri to Toa Światła z Południowego Kontynentu.

BiografiaEdytuj

Kuri, jak wszyscy Av-Matoranie, pochodzi z Rdzenia Wszechświata, Karda Nui. Żyła tam, razem z pobratymcami, jakieś czterdzieści tysięcy lat, aż nastąpił Poślizg Czasu. Podczas trwającego pół roku okresu Zakon Mata Nui, w obawie przed Bractwem Makuta, ukrył część Matoran Światła w różnych miejscach wszechświata, a sam Wielki Duch usunął wspomnienia niemal wszystkich istotom. Kuri trafiła na Południowy Kontynent, do wioski Onu-Matoranina Glaara, zakamuflowana jako Ga-Matoranka.

Wioska GlaaraEdytuj

Kuri mieszkała w wiosce Glaara kilkadziesiąt tysięcy lat. Onu-Matoranin przyjął ją pod swój dach, a ona pełniła obowiązki jego pomocnicy, przygotowywała posiłki, listy i przekazywała wiadomości. Lubiła Glaara, choć często żartowała o nim za jego plecami, o czym Onu-Matoranin nigdy się nie dowiedział. Byli w dobrych relacjach, ale najbliższym przyjacielem Kuri był roztrzepany Matoranin Ognia, Vouks.

Spędzali razem wolne chwile, dzielili się przemyśleniami i marzeniami. Nocami często wdrapywali się na dom Glaara, będący największym budynkiem w osadzie i obserwowali gwiazdy. Przynajmniej do czasu, aż dach chaty zawalił się pod Vouksem.

Inną bliską Kuri osobą był Kerhes, Toa Ognia. Podróżował po świecie, od wioski do wioski, poszukując problemów, które mógłby rozwiązać. Nie zajmował się tylko walką z bandytami i Rahi, ale też w pracach Matoran, przekazywaniu wiadomości i przesyłek. Błyszczał też podczas różnych świąt, gdzie przy ognisku opowiadał swoje przygody. Kuri, która nigdy nie spotkała prawdziwego Toa, była zapatrzona w Kerhesa. Reprezentował on bowiem ideały prawdziwego Toa. Tłumaczył Matorance, jak powinien się zachowywać bohater, chronić słabszych, nie odbierać życia i być przykładem dla Matoran. Gdy Kerhes i Kuri się zaprzyjaźnili, Toa wyznał jej, że jest byłym czempionem Artakhi, legendarnego władcy rajskiej wyspy. Nie chciał jednak mówić, dlaczego opuścił swojego mistrza.

PorwanieEdytuj

UcieczkaEdytuj

VastatorusEdytuj

TreningEdytuj

NaressisEdytuj

Maska i brońEdytuj

Informacje o MOCuEdytuj

Kuri została zbudowana w listopadzie 2015 roku. Składa się ze 112 części.

CytatyEdytuj

ThemeEdytuj

PojawieniaEdytuj

AutorzyEdytuj

Zobacz teżEdytuj