FANDOM

Artykuł w budowie!

Makira
Makira na mapie
Lokacja
Nazwa Makira
Typ Wyspa
Teren Lasy, rzeki, góry lodowe, pustynie i wulkan
Położenie Na południe od Metru Nui
Mieszkańcy Matoranie, Toa, różne gatunki Rahi
Status Istnieje

Historia Edytuj

Makira, jest odłamaną częścią Avan Nui, która na wskutek kataklizmu, oderwała się od niej. Matoranie, którzy zamieszkiwali niegdyś Avan Nui, postanowili przenieść się na Makirę. Podobnie jak na Mata Nui, powstało sześć wiosek - które później zostały rozbudowane i stały się miastami - Ognia, Powietrza, Wody, Ziemi, Lodu i Kamienia. C.D.N.

Makira to w skrócie fabryka pojazdów - to tu powstają najnowsze i prawdopodobnie najlepsze pojazdy, machiny, statki i bronie w całym wszechświecie.

O wyspieEdytuj

Na wyspie istnieje sześć miast nazwanych Va'ki - Ta-Va'ki, Le-Va'ki, Ga-Va'ki, Onu-Va'ki, Ko-Va'ki i Po-Va'ki.

Ta-Va'kiEdytuj

Większość Matoran z Ta-Va'ki zajmuje się odlewaniem i kuciem żelaza, z którego później składane są pojazdy. C.D.N.

Le-Va'kiEdytuj

Większość Matoran z Le-Va'ki zajmują się testowaniem pojazdów i wyszukiwaniem błędów. Początkowo ginęło wielu Matoran, a ścieżkę testowania pojazdów i broni testowano "Ścieżką Śmierci", lecz później udoskonalono ją o różne dodatkowe bandy i osłony, aby Matoranin testujący pojazd nie uznał poważniejszych kontuzji. C.D.N.

Ga-Va'kiEdytuj

Większość Matoran z Ga-Va'ki zajmuje się nauczaniem pozostałych Matoran o konstrukcji broni pojazdów i machin. To tu jest prawdziwa kopalnia wiedzy o pojazdach. C.D.N.

Onu-Va'kiEdytuj

Większość Matoran z Onu-Va'ki zajmuję się składaniem pojazdów, machin i broni w pierwszej fabryce. C.D.N.

Ko-Va'kiEdytuj

Większość Matoran z Ko-Va'ki projektuje nowe pojazdy, machiny i bronie. C.D.N.

Po-Va'kiEdytuj

Większość Matoran z Po-Va'ki w drugiej fabryce. C.D.N.

Galeria ZdjęćEdytuj

Teren Edytuj

Makira została podzielona na osiem Miast (na mapie otoczone czarną obwódką) - Ta-Va'ki, Le-Va'ki, Ga-Va'ki, Ko-Va'ki, dwa Po-Va'ki i dwa Onu-Va'ki. Pozostałe pięć to Małe Wioski położone wśród Drzew, Gór itp. Mają one za zadanie dbać o Roślinność i Rahi Makiry. Pełnią też miejsce Wypoczynkowe dla Matoran, którzy potrzebują krótkiego lub długiego odpoczynku. Te tereny nigdy nie zostaną przekształcone w miasta. C.D.N.

ArchitekturaEdytuj

C.D.N.

SportEdytuj

Jako, że Makira to Wyspa pojazdów, nie mogło też zabraknąć jakiegoś Sportu, z nimi związanymi. Jest to mianowicie Wyścig Ścigaczy. C.D.N.

Rahi i roślinyEdytuj

C.D.N.

Znani MatoranieEdytuj

TuragaEdytuj

Pojazdy zbudowane na wyspieEdytuj