FANDOM

Szablon:Lokacje

HistoriaEdytuj

Mertis Nui jest wyspą położoną 10 000 km na wschód od Artidax. Właśnie na niej znajduje się portal do Piekielnego Wymiaru. Jest również "sąsiadką" Gunratu.

Wioski MatoranEdytuj

Każde plemię Matoran zbudowało swoją osadę w różnych miejscach:

  • Ta-Matoranie - ich wioska została wybudowana na wygasłym wulkanie (na mapie brązowa plama w Ta-Mert), który wciąż wydziela ciepło.
  • Onu-Matoranie - mieszkają w ogromnej cytadeli (na mapie czarna plama w Onu-Mert) pod ziemią.
  • Le-Matoranie - żyją w lesie (na mapie ciemnozielony pas w Le-Mert), w którym rosną drzewa o bardzo mocnych pniach.
  • Ko-Matoranie - ich domem jest olbrzymia lodowa jaskinia (na mapie jasnoszara plama w Ko-Mert) .
  • Po-Matoranie - swoje mieszkania wykuli w największej górze na Mertis Nui(na mapie ciemnoszara plama w Po-Mert).
  • Ga-Matoranie - ich wioska przypomina osiedla Matoran z Mahri Nui, które położone są na dnie jeziora (na mapie jasnoniebieska plama w Ga-Mert).

Każda wioska ma tzw. przewodniczącego/przewodniczącą. Reprezentuje on/ona ją na spotkaniach z Lingraonciem.

Krainy wyspyEdytuj

Mertis Nui

Mapa Mertis Nui przygotowana przez Kairana

Ta-MertEdytuj

W Ta-Mert znajduje sie wielki, wygasły wulkan, na którym wioskę wybudowali Ta-Matoranie z Mertis Nui. Powietrze jest tu wyjątkowo ciężkie, ponieważ Ta-Mert to główny ośrodek produkcji broni (białej i palnej) na Mertis Nui. W tym miejscu Protodermis i inne stopy różnych metali są przekształcane w bardzo wytrzymały oręż. Znajdzie się tu wszystko od małego sztyletu po potężne bobmy. Utrzymuje ono dobre stosunki z Onu-Mert, gdyż w tamtejszych kopalniach znajduje się dużo złóż Protodermis.

Ga-MertEdytuj

Le-MertEdytuj

Ko-MertEdytuj

Po-MertEdytuj

Onu-MertEdytuj

Kraina LingraoncaEdytuj

Umieszczona jest pośrodku Mertis Nui. Nazwano ją tak na cześć Lingraonca. Znajduje się w niej wiele ważnych budowli, m.in. Pałac Turagi, stadiony do Kohlii i Akilini oraz portal do Piekielnego Wymiaru.

MieszkańcyEdytuj

MatoranieEdytuj

ToaEdytuj

TuragaEdytuj

RahiEdytuj

Na Mertis Nui występuje wiele rodzajów Rahi:

CiekawostkiEdytuj

  • Na wyspie jest jeden Turaga (wszyscy inni zostali zabici przez Zarathosa)o imieniu Lingraonc.
  • Ostatnio na wyspie pojawił się Toa Rotgar.

TwórcaEdytuj

Ackar29175 - jeśli ktoś będzie chciał wykorzystać Mertis Nui w opowiadaniu, najpierw musi uzgodnić to ze mną.