FANDOM

Mugetsu
Mugasf3
Maska Kanohi Hau
Broń Miecze
Żywioł Ogień
Praca/Zadania Pokonać Demeda (dawniej)Chronić Matoran
Status Żywy
Miejsce pobytu Wszechświat Matoran

Mugetsu to Toa Ognia z Keron Nui.

HistoriaEdytuj

MatoraninEdytuj

Mugetsu od zawsze mieszkał na średnich rozmiarów, tropikalnej wyspie zwanej Custodia. Pracował w warsztacie Ta-Matoranina Hamera, gdzie był mistrzem masek, niestety przez swoje lenistwo został stamtąd szybko zwolniony. Próbował podjąć się różnych zawodów, takich jak kronikarz lub archiwista, jednak po kilku dniach zrezygnował, uznając je za zbyt nudne. Ostatecznie zatrudnił się u zielarza Fangora, gdzie jedyne co musiał robić to co jakiś czas dostarczać mu różnych okazów roślin rosnących na Custodii. Taka praca bardzo mu odpowiadała, gdyż lubił eksplorować wyspę, więc w sumie robił to tylko przy okazji.

Miał sporo znajomych, jednak jego jedynym przyjacielem był Toa Ognia Argan, z którym od czasu do czasu wybierał się różne wyprawy po innych, odległych wyspach.

Podczas jednej z przechadzek po Custodii wkroczył na teren ogromnego Muaki, który go zaatakował i ruszył za nim w pościg. Podczas ucieczki przez dżunglę, natrafił na pewną jaskinię, kiedy rahi się do niej zbliżył, zamarł w bezruchu a chwilę później uciekł. Matoranin pod wpływem ciekawości i czegoś jeszcze wkroczył do środka. Na jej ścianach znajdowały się dziwne malowidła i symbole, bardzo go to zaintrygowało, jednak pamiętając dziwne zachowanie Muaki postanowił nie wchodzić głębiej.

Następnego dnia, poinformował o tym Argana, który dopiero co wrócił na Custodię z misji na południowym kontynencie. Toa Ognia wyruszył z nim dokładniej zbadać jaskinię. W jej środku odkryli niewielką komnatę z podestem, na którym znajdował się stary miecz, którego ostrze również było pokryte tajemniczymi znakami. W chwili gdy Ta-Matoranin go dotknął, przez jego ciało przeszła dziwna energia, a następnie stracił przytomność. Wtedy też, doznał wizji, w której armia Toa i Skakdi doszczętnie niszczy jego wioskę. Kiedy się obudził, nie był już Matoraninem tylko Toa!

ToaEdytuj

Mugetsu nie cieszył się długo swoją przemianą, gdyż po powrocie do wioski, okazało się, że wizja Toa Ognia się spełniła. On i Argan zdołali uciec z wioski łodzią i popłynęli na wyspę Arteria, żeby ostrzec jej mieszkańców przed niebezpieczeństwem. Kiedy to zrobili, Turaga podjęli decyzję o ewakuowaniu wioski, a Argan zaproponował, żeby udać się na wyspę Keron Nui. Na miejscu okazało się, że Keron Nui jest oblegana przez tajemniczych Toa i Skakdi. Mieszkańcy Arterii wraz z Arganem i Mugetsu postanowili pomóc obrońcom wyspy. Toa Ognia przeszedł trening pod okiem Argana i nauczył się walczyć oraz korzystać z mocy maski oraz żywiołu. Podczas swojego pobytu na wyspie nawiązał wiele przyjaźni, z Toa takimi jak Otier, Raworb lub Centia (do której później poczuł coś więcej).

Broniąc Keron Nui, wojownik natknął się na wielu wrogów, ale najgroźniejszym z nich był Oamok, przywódca Dłoni Śmierci, organizacji, która zniszczyła jego rodzinną wioskę. Podczas walki z Toa Magnetyzmu, ich bronie skrzyżowały się. Nastąpił wtedy ogromny wybuch energii, a obaj Toa doświadczyli dziwnej wizji. Widzieli w niej tajemnicą istotę, która walczyła z grupką Toa. Po tym wydarzeniu Oamok wraz ze swoją armią wycofał się, ale obiecał, że on i Toa Ognia jeszcze się spotkają. Noc po bitwie, Mugetsu miał dziwny sen. Spotkał w nim jednego z Toa, który wystąpił w jego poprzedniej wizji. Toa przedstawił się jako Tokar i powiedział, że wydarzenie z wizji Toa Ognia miało miejsce dziesięć tysięcy lat wcześniej. Opowiedział mu o stworze zwanym Demed, który obdarzył ogromną mocą Cienia broń Tokara i jego przyjaciół, w zamian za wierną służbę. Toa byli zaślepieni żądzą mocy i władzy, ale ostatecznie zdali sobie sprawę z tego, że to co czyni Demed jest złe i trzeba go powstrzymać. Ostatecznie udało im się uwięzić jego moc i ducha w ich broniach, jednak swój czyn przypłacili śmiercią, z wyjątkiem Tokara, którego spotkał ten sam los co Demeda. Toa wyjaśnił, że Mugetsu i Oamok dzierżą jedne z owych broni, a zebrane razem mogą odrodzić Demeda. Toa Ognia z początku nie dowierzał w to, co usłyszał, ale ostatecznie zdecydował się połączyć siły z Tokarem, który nauczył go jak korzystać z mocy miecza w celu pokonania Oamoka.

Kilka tygodni później Dłoń Śmierci znowu zaatakowała, podczas bitwy Argan oddał swoje życie za Mugetsu. Toa Ognia stracił nad sobą kontrolę i pod wpływem gniewu uwolnił potężny podmuch Cienia i dotkliwie zranił Oamoka. Chwilę później na miejsce przybyli Mroczni Łowcy wynajęci przez Toa Magnetyzmu oraz przyjaciele Mugetsu. Wywiązała się większa bitwa, a Oamok zdołał uciec. Toa Ognia wydusił informację na temat siedziby Oamoka z jednego z Mrocznych Łowców. Następnie wraz ze swoimi przyjaciółmi oraz kilkoma innymi Toa przystąpił do ostatecznego ataku. Między nim, a Toa Magnetyzmu wywiązała się zaciekła walka, którą ostatecznie udało mu się wygrać. Po zabraniu broni przeciwnikowi pojawiło się coś na rodzaj czarnej chmury, która uformowała się w Tokara, który wyjawił Mugetsu prawdę. Powiedział, że tak na prawdę to on jest Demedem, a następnie zbombardował głowę Mugetsu wizjami, w którym siły Dłoni Śmierci mordują jego przyjaciół z Custodii. Demed zaproponował mu wielką moc i okazję do zemsty w zamian za dobicie pokonanego Oamoka. Toa Ognia przystał na tę propozycję, w chwili gdy to zrobił do komnaty wbiegli jego przyjaciele, którzy uporali się z DH, a on sam przemienił się w uskrzydlonego Toa Cienia. Demed miał pełną władzę nad jego poczynaniami i zaatakował Toa Ultio, pokonując ich po kolei. Dopiero widok zranionej Centii przywrócił Mugetsu kontrolę nad jego ciałem i umożliwił mu wyrzucenie Demeda z jego głowy. Toa miał bardzo wiele do wyjaśnienia swoim przyjaciołom...

Mugetsu wraz z przyjaciółmi postanowił odnaleźć pozostałe bronie i nie dopuścić do odrodzenia Demeda. Podczas swoich poszukiwań, na południowym kontynencie spotkał Inata, innego posiada broni Demeda, który z nieznanych powodów chciał go zabić i porwał Centię, by móc zwabić go w pułapkę. Wywiązała się walka, którą z trudem wygrał Toa Ognia. Wtedy też pojawił się Mortand, Mroczny Łowca i kolejny posiadacz broni Demeda. Wyjaśnił, że kiedyś zabił Eseta, najlepszego przyjaciela Inata, a dzięki mocy swojej maski przybrał postać Mugetsu, dzięki czemu mógł napuścić obu Toa na siebie. Toa Grawitacji liczył, że zmęczeni Toa nie będą dla niego wyzwaniem i odebranie broni nie będzie niczym trudnym. Mylił się. Z nieznanych powodów sam Demed dobrowolnie dał Toa Ognia część swojej ogromnej mocy i zaoferował jej jeszcze więcej. Toa nie był pewny co do intencji Demeda, dlatego odmówił, jednak kiedy Mortand przy pomocy iluzji sprawił, że Mugetsu zamiast jego zabił Centię, był gotów zrobić wszystko, byle tylko zamordować Mrocznego Łowcę i nie odmówił, kiedy Demed ponownie złożył propozycję. Jako Toa Cienia rozszarpał Mortanda na kawałki, a po powrocie do normalnej formy był nieco wyższy i miał nową zbroję, jednak śmierć ukochanej nie pozwalała mu się cieszyć nową postacią.

Broń i wyposażenieEdytuj

Mieczyk

Jego ulubioną (a zarazem jedyną) bronią jest miecz - Rozpacz. Oręż mimo imponujących rozmiarów ostrza jest całkiem lekki, Mugetsu bez problemu jest w stanie go podnieść i posługiwać się nim korzystając tylko z jednej ręki. W głowicy znajduję się ostrze, które można odczepić, aby w razie czego pełniło rolę sztyletu. Miecz posiada dwie ciekawe właściwości : Pierwszą jest zdolność do naprawy w razie ewentualnego uszkodzenia, posiadacz może wtedy napełnić go całkiem dużą ilością swojej mocy elementarnej, aby niemal natychmiastowo przywrócić go do dobrego stanu. Drugą jest absorbowanie mocy elementarnej zarówno właściciela jak i z ataków żywiołowych wrogów, która zostaje przetworzona i uwolniona w postaci wybuchu czystej energii, jednak im jest jej więcej, tym ciężej nad nią zapanować. Swego czasu zamiast wcześniej wymienionych zdolności, miecz dawał Mugetsu ograniczoną kontrolę nad mrokiem i umożliwiał przemianę w uskrzydlonego Toa Cienia (co było bardzo męczące po czasie przekraczającym dziesięć minut) jednak była to moc Demeda, którego część esencji oraz umysłu była w nim uwięziona. Zdolności te zostały utracone po odrodzeniu Demeda.

Po pokonaniu Demeda rękojeść miecza uległa zmianie, Mugetsu zyskał dostęp do jego oryginalnych mocy i przemianował go z Rozpaczy na Nadzieję

Jego maska to Kanohi Hau, umożliwia mu tworzenie pola siłowego.

CiekawostkiEdytuj

  • To mój pierwszy opublikowany Moc
  • Podczas Gali FB 2012 został wybrany najlepszą postacią, dzieląc ten tytuł z Mituxem. [1]
  • Mugetsu tak naprawdę nie jest do końca Toa i nie posiada swojej gwiazdy opiekuńczej. Spowodowane jest to tym, że jego przeznaczeniem nigdy nie było stać się Toa, a proces przemiany został wywołany sztucznie za sprawą mocy Demeda.

PojawieniaEdytuj

Zobacz teżEdytuj

ThemeEdytuj

AutorEdytuj

Sideways 15:15, lis 8, 2014 (UTC)