FANDOM

Nira
Matoranka
Nira 1
Imię Nira
Maska Kaukau
Broń Dwa Elektryczne Wibromiecze
Żywioł Błyskawice
Organizacja Brak
Praca\Zadania Posłaniec
Status Żyje
Miejsce pobytu Makira

Historia Edytuj

Podobnie jak wielu Matoran, także historia Niry rozpoczyna się w Metru Nui. Żyła w Ga-Metru i była posłańcem. Nie zawsze dało się szybko przekazać informację lub jakąś rzecz, więc proszoną ją, o dostarczenie. Stąd też jej praca. Potrzebowała do tego zadania pojazdu - najlepiej naziemnego. Nie wiadomo, kto konkretniej pomógł jej go zbudować, ale wiadomo, że był to Onu-Matoranin. Swój pojazd nazwała NR-18 - NR oznaczały inicjały jej imienia, a 18 oznaczało liczbę dni, w których powstał pojazd.

W późniejszym czasie wraz z Kirenem i kilkoma innymi Matoranami przeniosła się na Makirę, gdzie także pełniła rolę posłańca.

Nira nienawidzi latać - jeśli musi, robi to, ale dopiero wtedy, gdy nie ma innego wyjścia. Z początku była nieśmiałą Matoranką, ale zrozumiała, że gdy się nie zmieni, nie zdobędzie żadnych przyjaciół. Stąd też postanowiła być posłańcem i poznać wielu Matoran. Na jej szczęście udało to się. Nira ma niezwykłą umiejętność - potrafi wyczuć, że za moment stanie się coś złego - np. ktoś zginie lub zaatakuje. Jest możliwe, że dzięki tej umiejętności stanie się potężną Toa Błyskawic.

Zobacz teżEdytuj

TriviaEdytuj

  • Ten M.O.C. pierwotnie miał przedstawiać Enzis, ale zmieniłem plany.
  • Matoranka i pojazd posiadają razem 222 części.
    Części Niry

    Części Niry i NR-18

Uwaga! Edytuj

Jeśli ktoś będzie chciał użyć jej w opowiadaniu lub jakiejś historii musi najpierw spytać o zgodę autora M.O.C. - ka - konkretniej: Gresh'a 250

Twórca Edytuj

Gresh250