FANDOM

Retol
Matoranin
Skany 027
Maska Hau
Broń/narzędzia Kieł Visoraka, Zmodyfikowany Miotacz Zamor
Żywioł Ogień
Organizacja Brak
Praca/Zadania Różne
Toa
Retol2
Maska Hau
Broń/narzędzia Ostrze
Organizacja Brak
Praca/Zadania Różne

Retol jest Toa Ognia z Południowego Kontynentu

HistoriaEdytuj

Retol żył spokojnie w swojej wiosce, gdzie pracował jako strażnik. Został jednak wygnany z wioski za przypadkowe spowodowanie śmierci innego Matoranina podczas polowania. Jakiś czas później wioska została najechana przez bandytów i zniszczona. 

Matoranin błąkał się po świecie bez celu, pogrążony w rozpaczy. Pewnego ranka obudził się i obok siebie znalazł jakiś kamień. Kamień Toa, pozostawiony przez nieznaną istotę. 

Retol przemienił się i pracował jako ochroniarz handlarzy bronią, wciąż nie mogąc znaleźć sobie miejsca, ani dawnych towarzyszy.

Potężny sztorm sprowadził go na wyspę Sunessi. Tam spotkał Skylar i stoczył walkę z Makutą Archixem. Zmierzył się z Rahskhi, pomocnikiem Makuty, opętanym Toa i potworem w ciele Matoranina - Larixenem. 

Ponadto, uratował swoją ukochaną Skylar z rąk Makuty i przekonał ją, że zasługuje na tytuł Toa. Po pokonaniu zagrożenia ze strony BoM, przez kilka miesięcy razem podróżowali, następnie się rozdzieli, chcąc nieść pomoc we Wszechświecie. Nie porzucili jednak swojego uczucia.

Cechy charakteru i zdolnościEdytuj

Retol jest dobrym wojownikiem i strategiem. W wystarczającym stopniu panuje nad żywiołem. Gdy jego wioska została najechana, a on wygnany, stracił sens życia. Odnalazł go jednak, gdy spotkał Skylar i się w niej zakochał. Oboje przeszli piekło i pozostawiło to po nich ślad.

EkwipunekEdytuj

Retol jako Matoranin nosił jako broń kieł Vohtaraka, którego sam zabił. Używał ponadto Miotacza Zamor. Gdy stał się Toa w miejsce tamtych broni, otrzymał ostrze.

Informacje o MOCachEdytuj

MatoraninEdytuj

  • Został zbudowany 2 września 2010 roku.
  • Liczy 20 części.

ToaEdytuj

  • Został zbudowany 1 września 2010 roku.

Zobacz teżEdytuj