FANDOM

Solus
Toa
Solus 1
Imię Solus
Maska Kanohi Avokhii
Broń Krótki Miecz i Włócznia Odwagi
Żywioł Światło
Organizacja Ruch Oporu Na Etra-Nui
Praca\Zadania Walka o Wolność Etra-Nui
Status Żyje
Miejsce pobytu Wszechświat Matoran, Etra-Nui

HistoriaEdytuj

MatoraninEdytuj

Solus pochodzi z Karda Nui, pracował tam jako strażnik wioski. Znudziło mu się życie w Karda Nui i potajemnie uciekł. Solus zawędrował na Północny Kontynent, tam zaatakował go Muaka. Na początku spróbował z nim walczyć ale szybko zrozumiał że mu się to nie uda, Solus zaczął uciekać i wpadł do opuszczonej kopalni, zaciekawiony Solus zaczął iść w głąb, po jakimś czasie podłoga zawaliła się, Solus znalazł się w jakiejś świątyni. Na piedestale leżała jakaś maska która przypominała Avokhii. Zdziwił się bo wiedział że jedyną Avokhii zrobił Artakha a nosi ją teraz Takanuva który był jego idolem, Solus zaciekawiony odkryciem założył ją na siebie. Nic się nie stało. Zawiedziony Solus schował ją do torby i wyruszył na powierzchnie, niestety zdał sobie sprawę że zapomniał oznakować drogi i że się zgubił. Solus długo błąkał się po kopalni aż w końcu poddał się. Avokhii zaczęła dziwnie błyszczeć, uniosła się w powietrze poleciała przez tunele. Solus biegł za nią a po godzinie pościgu zobaczył wyjście z tunelu, przestał myśleć o masce, kiedy wyszedł potknął się o coś a kiedy wstał zobaczył że to Avokhii. Solus wziął maskę do torby i wyruszył w dalszą drogę. Po jakimś czasie zobaczył na horyzoncie wioskę. Kiedy do niej wszedł zobaczył że wszyscy Matoranie są jacyś dziwni, chodzili powoli i się chwiali, nie rozmawiali w ogóle a wokół nich latały muchy. Nie zwrócili uwagi na Solusa. Zaniepokojony postanowił zrobić obóz poza miastem. Rano Solus wyszedł na spacer i nagle zaatakował go ten sam Muaka co przedtem, Muaka poważnie zranił Solusa lecz nagle kiedy miał go zabić uciekł jakby coś go przestraszyło. Solus nie mógł się ruszyć, ostatkiem sił wyciągnął maską i założył ją znowu, nic się nie stało, zawiedziony już miał ją ściągnąć bo wiedział że umrze, kiedy coś dziwnego zaczęło się dziać, napełnił go strumień energii i zaczął się przemieniać, stał się Toa.

ToaEdytuj

Solus zdziwił się czemu tak późno się przemienił ale i tak był szczęśliwy. Kiedy wrócił do obozu zobaczył że jest podarty i zniszczony. Pobiegł do miasta ale tam nikogo nie było, a miasto wyglądało na opuszczone. Solus rozejrzał się przeszukał domy, w jednym z nich był dziennik co dziwne jego data wskazywała że został napisany 1000 lat temu, pisało tam: "Od jakiegoś czasu Makuta prześladuje nas a poza tym w nocy słyszymy jęki i wrzaski z opuszczonych kopalni a kiedy poszliśmy to sprawdzić widzimy ślady krwi i pazurów a co gorsza Matoranie znikają a na następny dzień widzimy ich przed bramą a kiedy ją otwieramy padają na ziemie i mówią "Strzeżcie się nadchodzi" i umierają. Jest nas coraz mniej niedługo zostanie nas tylko dziesięciu. Zostałem tylko ja, niedługo po mnie przyjdzie, czuje że coś jest przed moim domem, niiiiiiieeeeeeee to to jest jest " tu dziennik kończył się krwią. Nagle Solus słyszał jęki obrócił się, stał za nim matoranin, nagle zaatakował Solusa, Solus zobaczył że światło sercowe i oczy Matoranina się nie świecą. Matoranin wydawał dźwięki które nie mogły być wydawane przez coś żyjącego. Solus odrzucił go swoją włócznią i wybiegł na dwór. Całe miasto było zapełnione nieumarłymi, Solus wiedział że nie ma z nimi szans lecz coś się w nim odezwało, zaczął odruchowo zbierać energie i wykonał atak-Nova Blast. Solus z wycieńczenia padł na ziemie i zemdlał. kiedy się obudził zobaczył obok siebie dziennik i że z miasta został tylko gigantyczny krater a po nieumarłych ani śladu. Solus przysiągł sobie że kiedyś tu wróci i rozwiąże tą sprawę. Potem przez około 5 lat trenował z różnymi Toa, Skadi, Vortix itp. i wykonywał różne zadania dzięki czemu wypracował sobie opinie bohatera, ale czuł że nie ma nigdzie dla niego miejsca. Podczas pewnego rejsu na Metru Nui jego łódź zatopił sztorm podczas próby ratunku uderzył go kawałek masztu i zemdlał. Solus obudził się na nieznanej wyspie, niedaleko zobaczył wioskę. W niej zobaczył grupę dziwnych istot napastujących matoran. Solus postanowił im pomóc i przegonił istoty, Matoranin wyjaśnił że znajduje się na wyspie Etra-Nui oddalonej o wiele setek kilometrów od innych wysp a te istoty to Dereksjanie którzy okupują ich wyspe i odcięli ją od świata. Solus postanowił pomóc mieszkańcom Etra-Nui wyzwolić się spod władzy Dereksjan. W Ruchu Oporu zaprzyjaźnił się z Ta Matoraninem Darionem. Kiedy do Ruchu Oporu dołączyła Toa Światła Lumia pod ukrytym zamiarem zniszczenia go od środka, zaufał jej i jakby coś do niej czuł. Kiedy Lumia mu powiedziała o swoim celu Solus stracił do niej zaufanie i ją odtrącił, zaczął szukać zdrajców szeregach Ruchu Oporu. Zrozumiał że trzeba uderzyć teraz bo inaczej Dereksjanie to zrobią i zaczął zbierać armie lecz najpierw zakradł się do jego zamku i przeszukał komnatę Dekarusa zobaczył że Dekarus szuka tajemniczego artefektu zwanego Czaszką Śmierci który według legendy na Etra-Nui ukryła sama Śmierć ale Dekarus go nakrył i zabiłby gdyby nie nagła pomoc Lumii i Dariona.

Cechy CharakteruEdytuj

Solus był naiwny, niedoświadczony i uparty. Zawsze pragnął być Toa ale myślał że zostanie bohaterem i wszystko wtedy będzie mu łatwo przychodzić. Ale przeżycia w Przeklętym Mieście nauczyły go że na wszystko trzeba zapracować i tylko przez szczęście przeżył. Przez treningi i zadania Solus stał się opanowany i cierpliwy. Cenił obowiązek ponad wszystko.

Uzbrojenie i MoceEdytuj

Solus miał jako Matoranin włócznie a jako Toa miał Włócznie Odwagi i krótki miecz którymi zręcznie się
Matoranin Solus

Solus jako Matoranin

posługiwał. Panował nad światłem. Był silny i bardzo zwinny.

Styl WalkiEdytuj

Solus dobrze walczył mieczem, jego strategią było parowanie i bardzo szybka seria ciosów  a na koniec przebicie. Solus najlepiej walczył swoją włócznią, trzymał wroga na dystans i atakował mocno, po jakimś czasie strzelał kulą światła i rzucał włócznią tak aby przebiła głowę oślepionego przeciwnika. Jeśli wymagały tego okoliczności i zdolności przeciwnika Solus musiał walczyć i włócznią i mieczem, mieczem parował a włócznią atakował potem odkopnął przeciwnika rzucał włócznią i kiedy przeciwnik zablokował włócznie, szybko podbiegał i go przebijał.

Informacje o MOCuEdytuj

Toa Solus został zbudowany w 2014r. w lutym, ma obrotowe ręce jak Toa Nuva. Matoranin Solus został zbudowany w 2014r. w lutym.

CiekawostkiEdytuj

- Solus nie wie że jego Avokhii pochodzi z innego wymiaru, zostawił ją tam alternatywny Artakha w celu ukrycia jej przed alternatywnym Bractwem Makuta, zrobił tą świątynie w podziemiach i dał tam Avokhii ale kiedy wracał do swojego wymiaru wpadł w zasadzkę Bractwa i by nie wydać jej położenia popełnił samobójstwo ale alternatywne Bractwo domyśliło że jest w okolicy pewnego miasta. Stąd też zostawili paru agentów i wrócili do swojego wymiaru. A penetrując opuszczone kopalnie w poszukiwaniu Avokhii wypuścili coś co nie powinno stąpać po ziemi...

AutorEdytuj

Upadły Toa