FANDOM

Talen

Matoranin

M.o.c. 122
Imię Telen
Broń / Narzędzia Różne
Żywioł Żelazo
Praca\Zadania tworzenie nowych technologii
Miejsce pobytu Nynrah (Dawniej), Karzani (Dawniej), Zjednoczona Wioska
Toa
M.o.c. 124
Broń Blaster
Organizacja Żadna
Maska Hau
Praca\Zadania Ochrona Matoran
Status Żyje
Miejsce pobytu

Zjednoczona Wioska

Telen jest Toa Żelaza mieszkającym na Południowym kontynencie.

BiografiaEdytuj

MatoraninEdytuj

Talen żył na Nynrah i Należał do duchów Nynrah, najbardziej lubił tworzyć zaawansowana technologicznie broń. Lubił swoją prace i wyspę, jednak gdy Gaardus zaczął zabijać Duchy Nynrah zrobiło się pusto na wyspie, aż Talen został ostatnim żyjącym tam matoraninem . Gdy Makuta Tridax to zobaczył,  wysłał go do Karzani, tam pomagał Konstruktorowi Kanistrów Toa. Nienawidził tego miejsca i dla tego uciekł z niego w kanistrze. Dotarł na Południowy Kontynent, gdzie zamieszkał, a dokładniej w zespole wiosek dowodzonym przez Turage Teranota. Talen bardzo polubił Toa Glaciema.

ToaEdytuj

Podzas ostatniego ataku Skakdi Glaciem zaciekle bronił Matoran, jednak po kilku godzinach walki opadł z sił. Toa rozkazał wszystkim matoranom schować się, wtedy Toa użył swojej najpotężniejszej broni Nova Blastu i zamroził wszystkich Skakdi. Ale Gerdees zdążył się ukryć i zaatakował Glaciema - chwycił go włócznią z szyję, a zanim Glaciem zdążył zareagować Skakdi wbił mu sztylet w brzuch i odszedł. Talen podbiegł do leżącego na ziemi Glaciema, który podniósł kamień z ziemi, przelał w niego swoją moc i dał go Talenowi, który zmienił się w Toa.

Gdy został jedynym obrońcom zjednoczonej wioski, użuł swojej mocy żelaza i stworzył wielkie fortyfikacje obronne dookoła niej, ulepszył domy matoran oraz stworzył bronie i zbroje dla matoran, którzy chcieli obraniać wioskę.

Zobacz TeżEdytuj

AutorEdytuj

Mitux447