FANDOM

Tirion to Matoranin Ognia,członek Ruchu Oporu na Ceres Nui.

Tirion
Matoranin
Tirion
Imię Tirion
Maska Calix (nieaktywna)
Broń\Narzędzia laska z Pazurem Protodermis,Tarcza
Element Ogień
Organizacja Ruch Oporu na Ceres Nui
Praca\Zadania Rzeźbiarz (dawniej),później członek Ruchu Oporu,obecnie znowu rzeźbiarz
Status Żywy
Miejsce pobytu Ceres Nui

BiografiaEdytuj

Przed wojną z Mordakiem Tirion był rzeźbiarzem na Ceres Nui, z Wioski Wulkanu. Miał swój magazyn w nieaktywnym wulkanie,skąd wydobywał nie w pełni roztopiony kamień, który następnie schładzał i używał do tworzenia rzeźb.

Gdy Mordak zaatakował, zakład Tiriona został zamknięty, a sam Matoranin odcięty od swego magazynu. Tirion został przyjęty do Ruchu Oporu. Pewnego razu uznał, że trzeba wydobyć z jego magazynu trochę kamienia na budowę nowych broni i opancerzenia. Tak więc niewielka grupka Matoran pod dowództwem Tiriona została wysłana do wulkanu, aby niepostrzeżenie wykraść trochę kamienia. Teren był pilnie strzeżony, a kamień z magazynu dawnego rzeźbiarza używany był teraz do tworzenia różnych broni dla Armii Mordaka. Tirion był oburzony wiadomością, że jego nabytki wykorzystywane są przez wroga. Więc,kiedy ukradli wystarczającą ilość materiału,Tirion podpalił magazyn, uznając, że już nie będzie potrzebny.

Przybycie SinetaEdytuj

Po paru latach na wyspę przybył pewien Matoranin. Został zaatakowany przez Rahi, ale zwierzę zostało przepędzone przez grupkę członków Ruchu Oporu. Matoranin przedstawił się jako Sinet i od tamtej pory dołączył do Ruchu Oporu. Tirion chętnie przyjął nowego członka.

Zdobycie planów Machiny WojennejEdytuj

Szpiedzy Ruchu Oporu dowiedzieli się,że Mordak planuje utworzyć potężną machinę wojenną. Tirion został wysłany wraz z Sinetem oraz pewnym Po-Matoraninem, aby wykraść plany tej machiny. Projekt znajdował się w jednej z fortec Mordaka. Matoranie wyruszyli tam,a do fortecy dostali się jako potencjalni więźniowie(Po-Matoranin ich prowadził pod postacią Skakdiego,dzięki hologramowi). Kiedy już byli w wieży,w centrum niewolniczym,Po-Matoranin uwolnił ich i razem wyruszyli szukać planu. Po drodze napotkiwali liczne patrole wrogów,które jednak ich nie widziały,gdyż Matoranie chowali się w cieniu,za kolumnami i innymi miejscami do kryjówki. W końcu postanowili wyruszyć drogą przez wentylację. Dzięki mapie,którą uzyskali poprzez wypuszczenie nadajnika,znaleźli komnatę z planem,niestety strzeżoną. Dzięki hologramowi udało im się wejść do komnaty. Były tam jednak umieszczone specjalne czujniki,które odkrywały hologram. Tak więc Matoranie zostali nakryci. Wtedy rozpoczęła się bitwa. Kiedy Tirion i Po-Matoranin walczyli,Sinet wziął plan i spalił go. Podczas walki Po-Matoranin został ranny i ucieczka była teoretycznie niemożliwa,kiedy nagle pojawił się ptak Gukko Ruchu Oporu. Matoranie uciekli,a potem zostali wynagrodzeni za pomyślne ukończenie misji.

Koniec tyraniiEdytuj

Kiedy już oddziały Mordaka zostały zdziesiątkowane,członkowie ruchu oporu postanowili zaatakować główną fortecę,w której rezydentował Mordak. Plan był taki: Jeden oddział zaatakuje główną bramę,odwracając uwagę od dwóch innych oddziałów,które kanałami transportu przedostaną się do fortecy. W drużynie dywersyjnej znajdował się właśnie Tirion. Atak przebiegał pomyślnie,dwa oddziały wdarły się do fortecy. Oddział dywersji skutecznie odpierał ataki wroga i niszczył pojedyncze jednostki. Niedługo ludzie Mordaka poddali się, słysząc o śmierci swojego pana, Mordaka, który zginął, gdy naładował Sinet energią Psioniki i w efekcie wywołał eksplozję. Tirion był obecny przy pogrzebie zmarłych Matoran oraz Sineta.

Dziedzictwo SinetaEdytuj

Dzięki Matoraninowi Psioniki, ludność Ceres Nui przetrwała. W centralnej wiosce wybudowano pomnik Sinetowi. Tirion osobiście nadzorował budowę w swoim nowym zakładzie. Przed utworzonym pomnikiem zbudowano piedestał. Na nim uroczyście pewnego dnia postawiono ocaloną maskę Sineta. Od tamtej pory co rok obchodzone jest święto ku czci poświęconym Matoranom oraz Sineta.

Dane o MoC-uEdytuj

Tirion został zbudowany we wrześniu 2011 roku. Ma 37 części.

AutorEdytuj

Tenebris .