FANDOM

Vestar jest eksperymentalnym embrionem Zakonu Calignis. Obecnie znajduje się w więzieniu twierdzy Xenos na wyspie Calignis.

Vestar
Toa
Vestar01
Imię Vestar
Maska Maska Wysysania Energii
Broń Ostrze Piekieł
Żywioł Ogień
Organizacja

Zakon Calignis (dawniej)

Praca\Zadania Pomaganie Xenos (dawniej), obecnie brak
Status Żyje
Miejsce pobytu

Calignis

BiografiaEdytuj

Vestar był tworzony równolegle do Synów Śmierci przez nieznaną z imienia żeńską Xenos-naukowiec. Podstawową różnicą był brak krzyżowania genów Toa i Skakdi - Vestar w założeniu miał być wyhodowanym "z probówki" Toa, bez większych modyfikacji. Jednak Xenos potrzebowali stu procentowej pewności, że ich Toa nie obróci się przeciwko nim, więc wpojono mu maksymalną uległość wobec członków Zakonu Calignis. Niestety, w przypadku Vestara zadziałało to inaczej niż u Synów Śmierci - oni przeszli przez to doświadczenie bez przeszkód, a Toa Ognia... cóż, zginął. A przynajmniej tak wszyscy myśleli. Po niemal dwóch godzinach nie wykazywania funkcji życiowych, Vestar obudził się, rozbił mocą ognia swoją "probówkę" i zaczął niszczyć kolejne aparatury. Został okiełznany dopiero przez Terrora i Chaosa, którym udało się go ogłuszyć. Dalsze badania nad Vestarem wykazały, że posiada własną wolę i zdaje sobie sprawę z tego, co się wokół niego dzieje - był więc teoretycznie niebezpieczny, ale nadal miał ogromny potencjał. Wyhodowany Toa miał jednak wrodzone poczucie walki po stronie dobra. Postanowiono więc, że Toa pozna "skrzywioną" historię Wielkich Istot i Mata Nui, gdzie Xenos będą przedstawieni jako zbawcy świata. Gdy to zadziałało, z Vestara uczyniono "żołnierza w imię sprawy". Pewnego dnia Vestar przypadkowo poznał faktyczny stan rzeczy oraz znał historię Navu i jego poczynania. Toa Ognia poczuł się oszukany i zdradzony - w czego efekcie postanowił uciec z Calignis, odszukać Navu i pomóc mu w walce ze swoimi stwórcami. Podczas ucieczki, natknął się na Terrora i stoczył z nim walkę którą przegrał, otrzymując niemalże śmiertelny cios. Vestar, w oczekiwaniu na likwidację trafił do więzienia.

Szkolenie Vestara objęło szerokie umiejętności walki bronią białą i bez niej. Toa uczył się również używania żywiołu Ognia. Wyhodowany Vestar otrzymał również dużą inteligencję i spryt, którą dzięki szkoleniu połączył z siłą i szybkością. Jest bezlitosnym wojownikiem, ale mimo tego chce działać po stronie dobra.

Broń i wyposażenieEdytuj

Vestar nosi lekki pancerz, używa miecza długiego i Kanohi Wysysania Energii.

SoundtrackEdytuj

Lordi - Rock The Hell Outta You

Informacje o MoCuEdytuj

Powstały dwa MoCi Vestara:

  • pierwszy - obecnie niekanoniczny, miał funkcjonować w historii Toa Kaniego, z której zrezygnowałem; MoC ten stał się później bazą dla Navu Cienia 2.0; liczył około 60 części (dokładna ilość wkrótce)
  • drugi - zbudowany w połowie 2012, przedstawia kanoniczny wygląd Vestara z okresu służenia Zakonowi Calignis; liczy 75 części, w tym 19 to jego miecz.

AutorEdytuj

Kani--Nui

TriviaEdytuj

  • Vestar od początku miał być eksperymentem Xenos, ale zasadniczo miał towarzyszyć Toa Kaniemu w historii na Spherus Magna. Był moim ulubieńcem w tej drużynie, więc po prostu nie mogłem o nim zapomnieć.
  • Pierwszy MoC Vestara był bazą dla Toa Navu w formie Cienia (MoC 2.0).
  • Układając historię Vestara niejednokrotnie odnosiłem się do soundtracku.

Zobacz teżEdytuj