FANDOM

Zjednoczona Wioska

Kategoria Lokacji: Miasto

No Image
Informacja o Lokacji
Rezydenci Matoranie, Toa, Turaga
Populacja ok. 250 matoran
Pozycja Południowy-zachód Południowego kontynentu
Wymowa Zjednoczona Wioska

Zjednoczona wioska to miasto leżące na południowym-zachodzie południowego kontynentu.

HistoriaEdytuj

Zjednoczona wioska dawniej była czterema osobnymi wioskami nazwanymi od żywiołów Toa broniącego danej wioski. W owych wioskach mieszkali różni matoranie np. w wiosce ognia : Matoranie ognia, plazmy i błyskawic itd. Po zdradzie Derota wioski zostały zbliżone do siebie, a Teranot przekształcił wioskę Roślinności w "Leśne sanktuarium" czyli schronienie dla mieszkających tam Matoran, w środku ukryte było berło spustoszenia, a gęste drzewa uniemożliwiały wejście do środka. Podczas największego ataku Skakdi wszyskie wioski zostały przez nich spalone, Toa jednak pokonali swoich przeciwników, a większość Matoran przeżyła. Aby przywrócić spaloną roślinność Teranot oddał całą swoją moc i przez to zmienił się w Turagę. Matoranie zbudowali w tedy zjednoczoną wioskę, było ona jeszcze przez wiele lat napadana przez skakdi, w końcu jedynym obrońć wioski został nowo przemieniony Toa Talen. Mimo, że teraz wioska przypomina bardziej miasto nadal jest nazywana zjednoczoną wioską.

Dawniej matoranie pobierali energię z drobnych posiłków mniej więcej jak Matoranie na Mata-Nui. Po tym jak talen wprowadził innowacje w wiosce zamontował generator energii, matoranie raz do roku zbierali się przy nim i pobierali energię.

Wygląd MiastaEdytuj

Z zewnątrz miasto otoczone jest protostalowym murem stworzonym przez Talena. W środku jest wiele domów w kształcie kopuły Na środku znajduje się dom turagi Teranota, jest on w wielkim drzewie, obok stoi posąg Glaciema. Miasto ma wewnątrz pierwiastek preferowanych prze różne typy matoran miejsc np. fragment zielonej puszczy - gęstego lasu gdzie mieszkają Le-Matoraie i Bo-Matoranie, fragment pustyni, na której mieszkają Po-Matoranie itp. Przez środek miasta płynie srebrna rzeka przy brzegach, której mieszkają Ga-Matoranki. Miasto ma główną ulicę prowadzącą od bramy do placu ratuszowego, nazwaną przez Talena "Ulicą Glaciema", poza tym jest jeszcze wiele uliczek, są to różnej wielkości pierścienie, największy z nich został nazwany przez Fendera za zgodą Turagi "Ścieżką Mituxa" do ścieżek, które wydeptywał Mitux gdy chodził w kółko szukając natchnienia na nowy wynalazek(Mitux potrafił nawet nieświadomie okrążyć kilka wiosek).

DomyEdytuj

Domy matoran są prawie identyczne, różnią się tyko drobnymi szczegółami zmienianymi przez mieszkańców. Domy Onu-Matoran są tak na prawdę tylko wejściami do ich kopani, których gęsta sieć rozciąga się pod całym miastem. 

MieszkańcyEdytuj

W wiosce mieszkają Matoranie róznych typów, dwóch Toa, i jeden Turaga.

Znani Matoranie:Edytuj

Toa:Edytuj

Turaga:Edytuj

Rahi:Edytuj

W mieście jest nie wiele dzikich rahi, jedynie te hodowane przez matoran jako zwierzęta domowe. Dzikie rahi żyją poza wioską.